گروه بورس- سرمایه‌گذاری صنعت بیمه بودجه سال مالی ۹۰ و دلایل تغییر آن را در مقایسه با امسال اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، پیش‌بینی عملکرد «وبیمه» برای سال مالی منتهی به شهریور سال ۹۰ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل از ۲۶‌درصد افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، ۴۱‌درصد افزایش سود عملیاتی، ۸۵‌درصد کاهش خالص درآمدهای متفرقه و ۳۶‌درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است. «وبیمه» واگذاری بخشی از سهام موجود در پرتفوی بورسی شرکت، فروش بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت، مشارکت و سود حاصل از فروش بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها و تحقق سود وام‌های موجود و افزایش درآمد ناشی از مشارکت‌ها و سود حاصل از فروش را از جمله دلایل تغییر بودجه سال ۹۰ عنوان کرده است.

سرمایه‌گذاری صنعت بیمه درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور سال ۹۰ را با ۷۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۱۴ریال پیش‌بینی کرده است.

سرمایه‌گذاری صنعت بیمه پیش‌بینی درآمد هر سهم سال منتهی به شهریور امسال را در مرداد ماه سال ۸۸ مبلغ ۸۳ریال اعلام کرده بود و بر اساس اطلاعات اخیر مبلغ ۸۴ریال اعلام کرده است. همچنین با توجه به تغییرات اساسی جزئیات پیش‌بینی، شرکت دلایل تغییرات را عمدتا ناشی از فروش بخشی از پروژه‌های سرمایه‌‌گذاری شرکت، برگشت ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش سود حاصل از سایر سرمایه‌گذاری‌های مربوط به درآمد مشارکت‌ها اعلام کرده است.

هیات مدیره در نظر دارد تقسیم ۵۳‌درصد سود خالص سال مالی ۹۰ را به مجمع عمومی عادی پیشنهاد کند.