«وساخت» سود هر سهم را 234ریال پیش‌بینی کرد

گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۹۰ را با یک‌هزار و ۹۰میلیارد و ۲۹۶میلیون ریال سرمایه مبلغ ۲۳۴ریال پیش‌بینی کرده است. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این پیش‌بینی در مقایسه با پیش‌بینی سال قبل ۴‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت درآمد سال ۹۰ خود را بر اساس سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۴۵۴میلیارد و ۱۵۳میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.

«وساخت» اعلام کرده که با توجه به بلندمدت بودن سرمایه‌گذاری‌ها تمایلی به فروش این سرمایه‌گذاری‌ها ندارد و بر این اساس برای سال ۹۰ درآمدی را از بابت فروش سرمایه‌گذاری‌های خود شناسایی نکرده است.

شرکت سود عملیاتی سال ۹۰ را ۴۴۲میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که این پیش‌بینی در سال قبل ۴۳۹میلیارد ریال اعلام شده بود.

پیش‌بینی عملکرد سال منتهی به شهریور ماه ۹۰ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب جمع درآمدها یک‌درصد افزایش، سود عملیاتی یک‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت دلایل این تغییرات را کاهش سود حاصل از اوراق مشارکت و عدم تمایل به فروش سرمایه‌‌گذاری‌های بلندمدت اعلام کرده است.

«وساخت» در قسمت ضمیمه‌های پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم برای سال ۹۰ سود ۲۶۵ریالی را اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال ۹۰ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال مالی قبل به ترتیب جمع درآمدها ۴۶‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالا و خدمات فروش رفته ۷۱‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۹‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۵‌درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را فروش پروژه‌های آماده به فروش در شرکت‌های تابعه و تغییرات نرخ فروش، افزایش برآورد سود هر سهم شرکت‌های تابعه و افزایش هزینه‌های مالی بابت اخذ تسهیلات مالی جدید برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید و تمدید تسهیلات مالی قدیم اعلام کرده است.