شاخص‌های نموداری در بازار سرمایه

گروه بورس- کتاب «شاخص‌های نموداری در بازار سرمایه» تالیف عرفان معتضد انتشار یافت. به گزارش خبرنگار ما کتاب حاضر به بررسی یکی از ابزارهای تحلیل بازار با عنوان «نشانگرهای نموداری -Indicators» پرداخته است. مولف در مقدمه کتاب در مورد این ابزار گفته است: «نشانگرهای نموداری» یکی از ابزارهایی هستند که کار پیچیده تحلیل بازار و به خصوص تحلیل تکنیکی را آسان‌تر می‌کنند اما در صورتی که دانش کافی از کلیه جوانب و سیگنال‌های معاملاتی ساخته شده توسط این ابزارها وجود نداشته باشد، نه تنها مفید خواهد بود بلکه می‌توانند موجب افزایش ریسک و عدم کارآیی شوند.

«شاخص‌های نموداری در بازار سرمایه» در پنج فصل نگاشته شده که عبارتند از: مفاهیم اولیه، نشانگرهای روند، نوسان‌گرها، نشانگرهای حجم و تئوری بی‌نظمی بیل ویلیام.

کتاب یاد شده به صورت تخصصی به بحث پیرامون نشانگرهای مورد استفاده در بازار سرمایه پرداخت و به دلیل آنکه نرم‌افزار «Metatrader ۴.۰» شامل تعداد زیادی از این نشانگرها است و به دلیل محبوبیت خاصی که در بین کار بودن بازار فارکس دارد، نشانگرها را در قالب این نرم‌افزار بررسی می‌کند. «شاخص‌های نموداری در بازار سرمایه «توسط نشر چالش (۶۶۴۱۴۶۱۰) در ۱۱۸ صفحه و تیراژ ۱۵۰۰ نسخه منتشر شده است.