فارس- نایب رییس شورای کانون کارگزاران بورس گفت: طی یک ماه آینده دغدغه اصلی کارگزاران در قالب برنامه‌های یکساله اولویت‌بندی و اعلام می‌شود. عباس دهقان در رابطه با آخرین وضعیت کانون کارگزاران بورس اظهار داشت: در پی استعفای دبیرکل کانون (خزلی خرازی)، فراخوانی را برای تعیین دبیر کل جدید اعلام کردیم تا علاوه بر تمایل برخی افراد و رایزنی با گروه دیگر، راه‌های مختلف طی شده تا بهترین تصمیم در انتخاب صورت ‌گیرد.

وی با بیان تعیین شرایطی چون برخورداری از سابقه ۵ ساله برای دبیرکل منتخب ادامه داد: براین اساس در جلسه امروز شورای کانون اسامی گزینه‌های مختلف بررسی می‌شود تا بعد از انتخاب ۴-۵ نفر، مراحل انجام مصاحبه و دریافت برنامه‌ نامزدها طی شود.

دهقان در برابر این سوال که سیاست‌های کلی شورای جدید کانون کارگزاران نسبت به گذشته تغییر خواهد کرد یا خیر؟ پاسخ داد: هر چند سه عضو جدید شورا انتخاب شدند و در کنار ۴ عضو قبلی قرار گرفته‌اند، اما سیاست‌های کلی شورا برای دو سال تعریف شده است. در این میان با برگزاری یک جلسه‌، در صدد اولویت‌بندی اهداف هستیم.

وی با اشاره به تثبیت جایگاه ساختار کانون کارگزاران در دو سال اول شکل‌گیری ادامه داد: با توجه به تشکیل کارگروه‌های مختلف در کانون، پیشنهادهای اساسی و اصلاحی مختلف و جدیدی در خصوص رتبه‌بندی کارگزاران بورس به سازمان بورس ارائه خواهد شد، از طرف دیگر ایده‌هایی برای آزمون‌های حرفه‌ای و استفاده بهینه از دارندگان گواهینامه داریم.

دهقان در خاتمه گفت: با این همه طی یکماه آینده ۵ -۶ برنامه و دغدغه اصلی کارگزاران در قالب برنامه‌های یکساله اولویت‌بندی و اعلام می‌شود.