گروه بورس- همایون دارابی: بازار داد‌و‌ستد سهام روز گذشته توانست به سوی تعادل نسبی حرکت کند که در نهایت این امر به ثبت افت ۹۷/۱۶واحدی شاخص منجر شد. در بازار دیروز معامله‌گران شاهد تلاش برای به تعادل رسیدن بازار بودند که به نظر می‌رسد این امر از الگویی نظیر هفته گذشته با ۲روز منفی و ۳روز مثبت پیروی می‌کند، هر چند که تعطیلی ابتدای هفته آینده و فرارسیدن ایام احیا به همراه ریسک تحولات بازار جهانی می‌تواند بر این الگو تاثیر بگذارد. از دیدگاه کارشناسان رشد شدید قیمت، فرصت رشد بیشتر را از اکثر نمادها گرفته و این مساله به نوسان‌های بازار منجر شده است. از این دیدگاه بازار در انتظار گزارش‌های شش ماه و تحولات مهم از جمله طرح تحول و عرضه‌های اولیه باقی خواهد ماند. در همین حال در بازار دیروز تداوم رشد برخی از نمادهای گروه پیمانکاری نگرانی‌هایی را در مورد خطر رشد حبابی قیمت این گروه پدید آورده است. شرکت‌های پیمانکاری در سال‌های گذشته نیز به کرات صعود و سقوط‌های متعددی را شاهد بوده‌اند که این امر قابل تکرار است. در بازار دیروز در گروه دارویی معامله‌گران شاهد تداوم رشد قیمتی و صدر نشینی این گروه بر بازار بودند. در معاملات دیروز در گروه دارویی عرضه‌های سنگینی در نماد اکسیر رقم خورد که به نظر می‌رسد همچنان ناشی از تصمیم تامین اجتماعی برای افزایش سهام شناور این شرکت است. در معاملات دیروز در گروه مالی نماد تازه وارد بیمه دانا به صف فروش نشست تا بازار درگیر تبعات این امر باشد. با تشکیل صف فروش بیمه دانا، عرضه‌های سنگینی در سه نماد دیگر بیمه‌ای بیمه‌های آسیا، البرز و دی رقم خورد که در نهایت به تشکیل صف‌های فروش در نمادهای البرز و بیمه دی منجر شد. بیمه آسیا با توجه به وضعیت خاص سهامداری و تلاش گروهی از سهامداران برای قبضه مالکیت این شرکت و همچنین ارزش بازار کمتر از دو بیمه دانا و البرز با صف خرید به کار خود پایان داد. در گروه خودرویی همچنان شرایط در مورد معامله سایپا و بازگشایی نماد گروه بهمن مهم‌ترین ابهام به شمار می‌رود. در این میان تغییر رییس سازمان خصوصی سازی نیز به ابهامات در مورد معاملات خودرویی‌ها افزوده است.

در گروه تصفیه نفت انتظار برای عرضه سهام پالایشگاه‌های جدید در بورس به تداوم صف خرید نماد پالایشگاه در بازار دیروز منجر شد. در گروه حمل‌و‌نقل دیروز نمادهای حمل‌‌و‌نقل توکا و کشتیرانی برای تعدیل سود متوقف شدند.

در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن ۴۰میلیارد تومان سهام معامله شد که ۸/۱۱درصد آن را معامله ۶/۵میلیون سهم بیمه البرز تشکیل داد. از ۲۲۷ نمادی که دیروز به روی تابلو رفت ۹۸ نماد با کاهش قیمت و ۱۲۸ نماد با رشد ارزش دادوستد شدند.