موج - یک کارگزار بورس تاکید کرد: پیشی گرفتن نقدینگی در بازار از عرضه سهام و هدایت سرمایه‌ها به سمت شرکت‌های زیان‌ده باعث می‌شود آینده بازار با ابهام مواجه شود. فریبرز پرنا با بیان اینکه در مقابل ورود حجم نقدینگی زیاد در بازار سرمایه، عرضه چندانی از سهام وجود ندارد، از حبابی شدن بازار سرمایه به عنوان نگرانی نام برد که ممکن است در پی توجه به سهام شرکت‌های زیان‌ده ایجاد شود.

به گفته وی، در مقابل نبود عرضه سهام، توجه بازار به سمت شرکت‌هایی جلب می‌شود که اطلاعات اساسی و مناسبی را به بازار ارائه نمی‌دهند.

پرنا با بیان اینکه حبابی شدن سهم‌ها منجر به ایجاد ابهام در آینده بازار می‌شود، به شهریورماه سال گذشته اشاره کرد که رشد قیمت برخی از سهام منجر به ایجاد رکود در بورس اوراق بهادار تهران شد.

وی پیش‌بینی کرد: با به روز شدن اطلاعات بازار ظرف دو هفته تا یک ماه آینده، شاهد حبابی شدن این نوع سهام و تحت‌‌شعاع قرار گرفتن کلیت بازار از صف‌های فروش‌میلیونی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری امید سهم تصریح کرد: شرایط کنونی فرصت مناسبی است که سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند به عرضه سهام و پالایشگاه‌ها بپردازد تا مانع از سرگردانی نقدینگی‌ها شود.