گروه بورس- نسترن فیروز: سهامداران بازار فرابورس روز گذشته شاهد تشکیل صف خرید برای دو نماد بیمه دی و حق تقدم بیمه دی و سپس عرضه کامل این صف‌ها بودند.

در همین حال در معاملات دیروز اوراق مشارکت بانک کشاورزی و اوراق مشارکت لیزینگ ایران و شرق معامله شد.
این در حالی است که سه نماد حق تقدم بیمه دی با 98/4‌درصد، مرجان کار با 97/4‌درصد و بیمه دی با 95/1درصد رشد قیمت به کار خود پایان دادند.
همچنین دو نماد لیزینگ ایرانیان و کویرتایر روز کاری منفی را سپری کردند و هر کدام به ترتیب با افت ۶۹/۲‌درصد و ۹۷/۴‌درصد قیمت به کار خود پایان دادند.
از سوی دیگر نماد حق تقدم بیمه دی با حجم معاملاتی 9میلیون سهم به ارزش معاملاتی 14میلیارد و 715میلیون‌ریال رسید.
این در حالی است که نماد معاملاتی «کمرجان» با ارزش معاملاتی ۱۶میلیون‌ریال توانست ۵‌هزار سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند.
همچنین نماد بیمه دی با حجم معاملاتی 8میلیون سهم و ارزش معاملاتی 22میلیارد و 844میلیون‌ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد بازار شناخته شد.
از سوی دیگر لیزینگ ایرانیان با حجم ۵۷‌هزار سهم و ارزش معاملاتی ۱۰۲میلیون‌ریال به قیمت یک‌هزار و ۸۰۹ریال معامله شد. نماد معاملاتی «پکویر» با حجم معاملاتی ۳۸۰هزار و ۱۲۲سهم ارزش معاملاتی ۵۹۶میلیون‌ریال را کسب کرد.
در پایان یادآور می‌شود که حجم کل بازار OTC روز گذشته به 16میلیون و 859هزار و 389سهم و ارزش کل معاملات به 38میلیارد و 273میلیون‌ریال رسید.
ارزش ۴/۲۲میلیارد‌ریالی بازار فرابورس
از سوی دیگر ارزش کل معاملات فرابورس در هفته گذشته به 4/22‌میلیارد‌ریال رسید.
در معاملات هفته منتهی به ۲۷ مرداد در بازار سهام و حق تقدم ۱۰میلیون و ۴۵۲‌هزار سهم به ارزش ۱/۲۱‌میلیارد‌ریال و همچنین یک‌میلیون و ۲۹۰‌هزار اوراق مشارکت ایران شرق به ارزش ۲/۱‌میلیارد‌ریال در بازار اوراق مشارکت خریدو فروش شد.
در پایان معاملات هفته گذشته شرکت لیزینگ ایرانیان با 5‌میلیون و 444‌هزار سهم بیشترین حجم معاملات، بیمه دی 2میلیون 900‌هزار سهم، حق تقدم بیمه دی یک‌میلیون و 907‌هزار سهم، کویرتایر 178‌هزار سهم و مرجان‌کار 25‌هزار سهم به ترتیب کمترین حجم معاملات را داشتند.
در ادامه معاملات فرابورس، شرکت لیزینگ ایرانیان با ۶/۲‌درصد کاهش نرخ همراه بوده وبه یک‌هزارو ۸۵۹‌ریال، بیمه دی با ۸/۴درصد افزایش به ۲هزارو ۸۷۴ریال، کویر‌تایر با ۹/۱درصد کاهش به یک‌هزارو ۶۵۰‌ریال، مرجان‌کار با ۲/۴‌درصد افزایش به ۳هزارو ۷۷‌ریال و حق تقدم بیمه دی با ۲/۰‌درصد کاهش به یک‌هزارو ۶۲۶‌ریال رسید.