گروه بورس- یک منبع آگاه از استعفای دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران خبر داد. بنابر این گزارش، حسین خزلی خرازی به دلیل مشغله کاری از سمت دبیر کلی این کانون پس از دو سال استعفا داده و روز گذشته اعضای شورای کانون در نشستی این استعفا را پذیرفته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: مشغله‌های کاری خرازی در کانون و عدم پاسخگویی کانون به هزینه‌های اداره و گسترش فعالیت این تشکل خود انتظام از دلایل عمده استعفای دبیر کل عنوان شده است.

گفته می‌شود، کانون کارگزاران با استعفای خرازی در سمت دبیر کلی، قرار است در سایت خود برای تعیین دبیر کل جدید فراخوان رسمی اعلام کند.

۵ سال سابقه فعالیت در بازار سرمایه، دارا بودن مدرک کارشناسی مرتبط با بورس و بازار سرمایه و روحیه کار جمعی و گروهی از جمله شرایط اصلی تعیین شده برای دبیر کل جدید کانون کارگزاران اعلام شده است. بنابراین گزارش، کانون کارگزاران دوشنبه هفته آتی نتایج فراخوان را اعلام و دبیر کل جدید کانون را در این روز به صورت رسمی معرفی خواهد کرد.

در این حال خبرهای رسیده از شغل جدید خرازی دبیر سابق کانون کارگزاران حاکی از آن است که به وی مدیرعاملی کارگزاری بانک تات پیشنهاد شده است.

گرچه این بانک خصوصی هنوز صاحب کارگزاری نیست، ولی برنامه خرید شرکت کارگزاری را در دستور کار دارد.

همچنین خرازی با پیشنهاد مدیرعاملی چند کارگزاری بزرگ دیگر روبه‌رو است، ولی هنوز تصمیمی در مورد شغل جدید نگرفته است. گفتنی است، استعفای خرازی از دبیر کلی کانون کارگزاران در حالی رخ می‌دهد که مجموعه کارگزاران بورس از عملکرد وی رضایت داشتند.

در همین حال خرازی در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد استعفای خود را از دبیر کلی کانون کارگزاران تایید کرد.

وی افزود: به‌رغم مخالفت ۷ عضو شورای کانون با استعفای من، روز گذشته این استعفا رسما پذیرفته شد و قرار شد دبیر کل جدید تا آخر ماه از طریق فراخوان انتخاب و تعیین شود و اینجانب فقط تا پایان مرداد ماه دبیر کل هستیم.

خرازی در مورد شغل جدید دبیر کل کانون کارگزاران گفت: چند کارگزار خصوصی، دولتی و عمومی پیشنهادهای متفاوتی داده‌اند که هنوز در رابطه با این پیشنهادها تصمیمی نگرفته‌ام.