ایسنا- فعالان بازار سرمایه نسبت به عرضه بسیار کم شرکت بیمه دانا اعتراض کردند و خواستار افزایش تعداد عرضه این شرکت شدند. پس از گذشت ۵ ماه از سال، سازمان خصوصی‌سازی تصمیم گرفت که سهام اولین شرکت دولتی مشمول واگذاری در سال ۸۹ را از طریق بورس کشف قیمت کند، به این ترتیب پس از رفع مشکلات مالیاتی بیمه دانا که از سال گذشته گریبانگیر این شرکت بود، قرار است امروز ۵‌درصد از سهام این شرکت به عنوان سومین و کوچک‌ترین بیمه دولتی در بورس عرضه شود.

با عرضه سهام بیمه البرز به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی، فروش۱۰‌درصدی سهام شرکت‌های دولتی در روز اول آغاز شد و علاوه بر بیمه البرز،۱۰‌درصد از سهام بیمه آسیا نیز در روز اول به عموم عرضه شد ولی با این حال به دلیل ورود این صنعت جدید به بورس و سرمایه ‌اندک شرکت‌های بیمه‌ای، این تعداد تقاضا برای سرمایه‌گذاران جوابگو نبود و این موضوع باعث کشف قیمت بالا برای سهام این شرکت‌ها و نارضایتی خریداران و مدیرعامل شرکت‌های بیمه‌ای شد.

حال با عرضه سومین شرکت بیمه دولتی این موضوع در مورد سهام بیمه دانا نیز در حال رخ دادن است و به دلیل عرضه تنها ۵‌میلیون سهم از سهام این شرکت ۱۰۵‌میلیاردریالی، در حال حاضر تقاضای بسیار بالایی در بازار برای خرید این سهم وجود دارد که این موضوع به افزایش بی‌رویه قیمت سهم منجر می‌شود، امری که باعث اعتراض فعالان بازار سرمایه نیز شده است.

در این خصوص یکی از فعالان بازار سرمایه به عرضه بسیار کم شرکت بیمه دانا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تقاضای بسیار بالایی برای این شرکت وجود دارد در حالی که متاسفانه تعداد عرضه این سهم بسیار کم است.

وی از مسوولان تقاضا کرد که برای روان شدن معامله، تعداد عرضه سهام بیمه دانا در روز اول افزایش یابد زیرا افزایش سهام شناور آزاد، حجم در گردش را نیز افزایش می‌دهد.

این فعال بازار سرمایه زمان عرضه سهام بیمه دانا را به‌رغم افت شاخص‌های بورس در روزهای اخیر و ماه رمضان، مناسب ارزیابی کرد. یکی از کارگزاران بورس نیز با تایید این نظر از مسوولان درخواست کرد که در روز اول ۱۰‌درصد از سهام شرکت بیمه دانا را همانند سایر شرکت‌های بیمه دولتی در بورس عرضه کنند تا مشکلی برای ایستگاه‌های معاملاتی و خریداران ایجاد نشود.