گروه بورس- نسترن فیروز: معامله‌گران بازار فرابورس روز گذشته برای نماد معاملاتی «ودی» شاهد تشکیل صف خرید به تعداد بیش از 5/5میلیون سهم بودند.

در همین حال در معاملات دیروز نماد مرجان‌کار نیز با صف فروشی به تعداد ۳۲هزار سهم روز کاری خود را سپری کرد. از سوی دیگر روز گذشته اوراق مشارکت ایران و شرق به تعداد ۶۱۰ سهم معامله شد. همچنین سه نماد حق تقدم بیمه دی، بیمه دی و لیزینگ ایرانیان هر کدام به ترتیب شاهد رشد ۴۶/۱۸۳درصد، ۹۹/۴‌درصد و ۲۸صدم‌درصد قیمت بودند. این در حالی است که نماد معاملاتی «کمرجان» با افت ۹۲/۴‌درصدی قیمت به کار خود پایان داد. از سوی دیگر بیمه دی با حجم معاملاتی ۷میلیون سهم و ارزش معاملاتی ۱۶میلیارد و ۹۷۱میلیون‌ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد بازار شناخته شد. از سوی دیگر نماد حق تقدم بیمه دی با حجم معاملاتی ۱۰۰هزار سهم به ارزش معاملاتی ۱۸۰میلیون‌ریال رسید. همچنین لیزینگ ایرانیان با ارزش معاملاتی ۴۵۷میلیون‌ریال توانست ۲۵۷هزار و ۲۴۱سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند. این در حالی است که مرجان کار با حجم معاملاتی یک‌هزار و ۵۰۰ سهم و ارزش معاملاتی ۴میلیون‌ریال به قیمت ۳هزار و ۲۵۰ریال معامله شد. در مجموع حجم کل بازار OTC روز گذشته به ۷میلیون و ۸۰هزار و ۲۴۳سهم و ارزش کل معاملات به ۱۷میلیارد و ۶۱۲میلیون‌ریال رسید.
عرضه 15‌میلیون حق تقدم استفاده نشده «دی»
از سوی دیگر روز گذشته ۹/۱۵میلیون حق تقدم استفاده نشده شرکت بیمه دی عرضه شد.
مدیربازار فرابورس با اعلام این خبر افزود: حق تقدم‌های استفاده نشده، در نماد «ودیح1» عرضه می‌شود و سهامدارانی که حق تقدم فوق را خریداری می‌کنند، علاوه بر مبلغ پرداختی بابت حق تقدم، باید مبلغ اسمی هر سهم را نیز در مهلت پایاپای به کارگزار مربوطه پرداخت کنند.
حسن محمدتبار در پایان تاکید کرد: بر اساس مقررات بیمه مرکزی حداکثر نسبت سهام هر یک از سهامداران حقیقی و حقوقی به کل سرمایه در هر زمان نباید از ۲۰‌درصد بیشتر باشد و سهامدارانی که قصد خرید این حق تقدم را دارند، باید به این مساله توجه کنند.