در دومین جشنواره خلاقیت و نوآوری در عرصه صنعت و معدن که روز شنبه 12تیر‌ماه جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار گردید از شرکت قند نقش جهان(سهامی عام) به عنوان واحد نمونه تحقیق و توسعه کشوری در سال 1388 تجلیل شد.

مهندس مجتبی کاروان، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره این شرکت با بیان اینکه «در دوران تکامل و تحول نه موجودات قوی و نه موجودات هوشمند بلکه آنهایی که با تغییر سازگارترند داوم آورده و بقا می‌یابند» گفت: سازمان‌های مختلف در هر شرایطی، از درجاتی از عدم قطعیت برخوردار هستند. و بنابراین هر سازمانی به عنوان یک سیستم، باید دارای زیر سیستمی باشد تا آن را قادر نماید با پیچیدگی و تغییرپذیری عوامل محیطی مواجه شده و بتواند در شرایط عدم قطعیت فعالیت کرده و خود را با آن شرایط سازگار کند. دپارتمان‌هایی مانند تحقیق و توسعه و تحقیق در بازار مسوولیت تحقق این ماموریت را عهده‌دار هستند. با عنایت به این مهم قند نقش جهان توانست ضمن کسب عنوان واحد نمونه R&D استانی برای چندمین سال پیاپی، در سال ۱۳۸۸ نیز پس از ارزیابی‌های به عمل آمده از سوی وزارت صنایع و معادن، به عنوان واحد نمونه R&D کشوری نیز نائل شود.
ایشان در ادامه تصریح کرد: قند نقش جهان در سال‌های اخیر با انجام حمایت‌های همه‌جانبه از برنامه‌ها و تحقیقات کاربردی و توسعه ای واحد تحقیق و توسعه خود سبب گردید تا بالغ بر 180 پروژه‌ نوسازی و به‌سازی در سازمان پیاده‌سازی شود. که ماحصل انجام پروژه‌های مذکور سبب ارتقای کیفیت به همراه ایجاد تنوع در محصول تولیدی و تولید محصولاتی نظیر شکر قهوه ای و شکر دارویی (ممتاز) شده است.
کلام آخر:
مهندس کاروان بیان کرد: آنچه تاکنون در قالب دستاورد و افتخار به‌دست آمده مرهون الطاف الهی و نیت خیر واقفان و بنیان‌گذاران فقید این مجموعه (مرحومین علی و حسین همدانیان) و ثمره یک عزم فراگیر و مساعی مسوولانه کارگزاران این شرکت بوده و ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها بیش از پیش استمرار یابد. ان‌شاء‌ا....