گروه بورس- قند لرستان پیش‌بینی سود هر سهم امسال را با ۳۸ریال افزایش اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، قند لرستان درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تیر ماه سال ۹۰ را با ۲۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۹۰۸ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۰ را در تیر ماه مبلغ ۸۷۰ ریال اعلام کرده بود که تعدیل اخیر به دلیل در نظر گرفتن موجودی ابتدای دوره شکر سفید است. شرکت در نظر دارد ۸۰‌درصد از سود خالص سال ۹۰ را به عنوان سود تقسیمی بین سهامداران تقسیم کند.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۹۰قند لرستان در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶۹‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷۸‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۸‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه سال مالی ۹۰ شرکت به مبلغ دو میلیاردو ۵۵۰ میلیون ریال (مبلغ ۱۰۶ریال به ازای هر سهم) شامل دومیلیارد ریال سود سپرده‌های بانکی است.

دلایل تغییر اطلاعات دوره منتهی به تیر ماه سال ۹۰ شامل افزایش در قیمت جهانی شکر و تاثیر آن روی قیمت شکر تولید داخلی، افزایش در مقدار تصفیه شکر خام از ۴۳۲۵ تن به ۲۳هزار تن و افزایش در بهای تمام شده تصفیه شکر خام است.

افزایش در خالص سایر درآمدهای عملیاتی از مبلغ ۱۰۰میلیون ریال به ۲۰۰میلیون ریال به خاطر افزایش سطح زیر کشت و در نتیجه سود حاصل از فروش نهاده‌های کشاورزی و ادوات به زارعین باعث افزایش شده است.

افزایش در هزینه‌های مالی از مبلغ ۶میلیارد و ۱۹۴میلیون ریال به ۱۱‌میلیارد و ۲۸میلیون ریال به خاطر تصمیم به اخذ ۳۰میلیارد وام با بهره ۱۷‌درصد، از بانک صادرات و ۲۰میلیارد وام با بهره ۱۲‌درصد از بانک صنعت و معدن

است.