گروه بورس- شرکت نساجی بروجرد دلایل تغییر اطلاعات دوره سه ماهه منتهی به خرداد ماه را نسبت به اطلاعات قبلی اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، حضور مشتریان جدید برای محصولات نساجی بروجرد، افزایش فروش بی‌سابقه در مقایسه با دوره‌های مشابه سنوات قبل، فروش پارچه‌های عریض تولید سنوات قبل، همچنین عدم صادرات بر خلاف دوره‌های مشابه سنوات قبل و مشکلات پیش آمده با مشتریان و فروشندگان خارجی و افزایش نرخ مواد اولیه در سه ماهه‌های بعد از جمله دلایل تغییر در بودجه نساجی بروجرد است. لازم به ذکر است که این دلایل در سه ماهه اول باعث افزایش سود نسبت به سنوات قبل شده و انتظار نمی‌رود در سه ماه‌های بعد این گونه باشد. همچنین شرکت اعلام کرده بعد از تهیه صورت‌های مالی شش ماهه در صورت ضرورت بودجه تعدیلی ارسال می‌شود.

نساجی بروجرد درآمد هر سهم امسال را با ۱۴۸میلیارد و ۲۱۲میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۱‌ریال پیش‌بینی کرده که در بودجه سه ماهه با پوشش ۹۳‌درصدی درآمد هر سهم مواجه شده است. همچنین درآمد حاصل از فروش شرکت طی این دوره از ۵۳‌میلیارد ریال گذشت و ۲۳‌درصد بودجه امسال را محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال نساجی بروجرد در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰‌درصد افزایش، سود عملیاتی مبلغ ۱۶میلیارد و ۶۲۵میلیون ریال افزایش و سود (زیان) خالص پس از کسر مالیات مبلغ ۱۳‌میلیارد و ۹۰۱میلیون ریال افزایش داشته است. بر اساس اطلاعات دریافتی، هیات مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ ۵۰ ریال از سود خالص را جهت تقسیم در مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۹ بین سهامداران تقسیم کند.