گروه بورس- نورد آلومینیوم سه ماهه ۲۷‌درصد از پیش‌بینی سود هر سهم و ۲۰‌درصد از فروش امسال را محقق کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، «فنوال» درآمد هر سهم امسال را با ۵۱‌میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۵۴ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان خرداد ماه برای هر سهم مبلغ ۲۰۶ریال سود کنار گذاشت. این در حالی است که درآمد حاصل از فروش «فنوال» تا پایان خرداد ماه با ۴۵‌درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۰۱میلیارد و ۳۲۲میلیون ریال رسید.

دلایل تغییر اطلاعات دوره منتهی به اسفند ماه نسبت به اطلاعات قبلی شامل کاهش هزینه‌های مالی ناشی از کاهش نرخ ارز و کاهش بهای تمام شده محصولات در اثر کاهش نرخ مواد اولیه است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۴‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۱‌درصد افزایش و سود خالص مبلغ ۴۷‌میلیارد و ۱۸میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.

مطابق با بند ۵ گزارش حسابرس مستقل در خصوص پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۹ بر اساس عملکرد واقعی ۳ ماهه اول (حسابرسی شده) بر اساس مفروضات پیش‌بینی بودجه، نرخ برابری هر درهم معادل ۲۸۲۲ریال و هر یورو ۱۲هزار و ۸۸۲ریال در نظر گرفته شده است. حال آنکه در تاریخ تنظیم این گزارش نرخ تسعیر درهم و یورو به ریال به ترتیب در حدود ۲۸۲۶ و ۱۳هزار و ۵۷۸ریال بوده است. به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن نوسانات ارز جهت سال مورد گزارش و شرایط خاص حاکم بر وضعیت ارزی کشور، سود و زیان ناشی از تسعیر ارز در بودجه مزبور لحاظ نشده است.

خالص سایر درآمد (هزینه)های متفرقه در عملکرد واقعی ۳ ماهه به مبلغ ۴میلیارد و ۵۴۶میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۸۹ریال) عمدتا ناشی از تسعیر نرخ ارز به مبلغ ۴میلیارد و ۳۰۲میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۸۴ریال) است.