گروه بورس- سرمایه‌گذاری سپه ماه گذشته از فروش سهام ۱۲میلیارد و ۲۴۹میلیون ریال سود کسب کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری سپه ماه گذشته سهام ۹ شرکت بورسی را فروخت و بیشترین سود را به مبلغ ۵میلیارد و ۶۴۲میلیون ریال از فروش سایپا داشت. همچنین گل‌گهر را با سه‌میلیارد و ۲۸۱میلیون ریال سود فروخته است.

از سوی دیگر «وسپه» تا پایان تیر ماه برای تحصیل سهام ۱۳ شرکت بورسی مبلغ ۹۱میلیارد و ۸۶۰میلیون ریال پرداخت کرد. بر این اساس و ارزش بازار صورت وضعیت پرتفوی «وسپه» در پایان تیر ماه مبلغ دوهزار و ۷۵۹میلیارد و ۵۵۵میلیون ریال اعلام شده که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره معادل ۳۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

صورت وضعیت پرتفوی «وسپه» شامل ۲۰‌درصد استخراج کانه‌های فلزی، ۱۹‌درصد مواد و محصولات شیمیایی، ۱۴‌درصد سایر محصولات کانی غیرفلزی، ۸درصد فلزات اساسی، ۱۴‌درصد خودرو و ساخت قطعات، ۸‌درصد واسطه‌گری‌های مالی و ۴درصد انبوه‌سازی املاک و مستغلات است.

همچنین «وسپه» ماه گذشته سهام ۲۶ شرکت غیربورسی را در پرتفوی خود داشت که بهای تمام شده مجمع سرمایه‌گذاری این سهام مبلغ ۱۲۸میلیارد و ۹۱۲میلیون ریال است.