گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه پرتفوی تیر ماه را منتشر کرد. بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «وبیمه» سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی را به بهای تمام شده ۲/۱۴‌میلیارد ریال و ۲/۲۵‌میلیارد ریال در ماه گذشته تحصیل کرد.

در این بین سهام شرکت‌های بانک کارآفرین، مخابرات ایران، فولاد مبارکه، بانک سینا، توسعه عمران بیمه، بانک پاسارگاد، بیمه البرز، کارخانجات داروپخش، ماشین‌سازی اراک، داروسازی سبحان، بانک اقتصاد نوین، لیزینگ ایرانیان، خدمات انفورماتیک، سنگ‌آهن گل‌گهر، مالی و اعتباری سینا و البرز دارو از جمله سهام تحصیل شده در ماه گذشته بودند.

از سوی دیگر‌ «وبیمه» در تیر ماه اقدام به واگذاری سهام دیگری مانند بانک اقتصاد نوین، دارویی سبحان، بانک سینا، گل‌گهر، البرز دارو، بانک پاسارگاد، بورس اوراق بهادار، پارس دارو، سیمان اصفهان و گروه بهمن و ... کرد.

مبلغ کل واگذاری سهام از سوی «وبیمه» برابر ۱۶میلیارد و ۲۶۳میلیون ریال بود که از این بابت معادل ۷‌میلیارد و ۴۳۸میلیون ریال سود شناسایی کرد.

ارزش بازار پایان دوره پرتفوی «وبیمه» از این دادوستدها به ۱۳۸۹میلیارد و ۴۴۱میلیون ریال رسید. این رقم در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره ۳۱‌درصد کاهش نشان می‌دهد. از سوی دیگر ارزش بازار پایان دوره نسبت به ابتدای دوره معادل ۶/۱۰میلیارد ریال افزایش تجربه کرد.

این شرکت مبلغ ۱۶۵میلیارد و ۵۱۶میلیون ریال ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در نظر گرفته است.