فارس- مدیرعامل صدرا جزییات تعدیل سود ۲۵‌تومانی هر سهم این شرکت را اعلام و از پیگیری افزایش سرمایه این شرکت خبر داد. حبیب جدیدی در رابطه با شنیده‌هایی در خصوص تعدیل سود هر سهم این شرکت اظهار داشت: با توجه به حضور صدرا در بخش دریایی فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، وضعیت این شرکت نسبت به گذشته بهبود یافته و منجر به افزایش سود‌آوری صدرا شده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات سه ماهه این شرکت در چند روز گذشته به سازمان بورس ارائه شده، ادامه داد: بر این اساس و همانطوری که در مجمع سالانه اعلام شده، پیش‌بینی سود هر سهم صدرا برای سال مالی جاری ۱۶‌ریال بود اما از محل حضور صدرا در دو فاز پارس جنوبی، برای هر سهم ۲۵‌تومان سود پیش‌بینی شده است.

جدیدی در برابر این سوال که آیا پیش پرداختی هم از این دو پروژه دریافت شده یا خیر؟ پاسخ داد: هر چند که ۵ تا ۶‌درصد از امور مربوط به این دو فاز باقی مانده اما از محل فاز ۱۳ مبالغی دریافت شده که منجر به اعلام تعدیل سود شده است.

این در حالی است که طی چند روز آینده پیش پرداخت فاز دیگر هم دریافت خواهد شد.

به گفته وی تا زمان نهایی شدن پیش پرداخت و امضای قرارداد، امکان اعلام سود وجود نداشت. همچنین اطلاعات مربوط به تعدیل سود هم سهم صدرا به سازمان بورس ارائه شده و بازگشایی نماد این شرکت طی روزهای آینده به تصمیم این سازمان بستگی دارد.

این مقام مسوول در پاسخ به سوال دیگری که مربوط به زمان آغاز به کار صدرا در این فاز و مدت قرارداد بود، خاطرنشان کرد: مرحله اول این گونه پروژه‌ها مربوط به مطالعات مهندسی است که از گذشته شروع شده است.

ازطرف دیگر برنامه‌ریزی‌هایی برای خرید مواد اولیه سازه‌ها شده و مدت قرارداد اتمام فعالیت‌های صدرا در این دو فاز ۳۵ ماه تعیین شده است.

جدیدی در برابر این پرسش که آیا تحریم‌های اعلامی اثری در اجرای پروژه‌ها ندارد و موضوع افزایش سرمایه این شرکت به کجا انجامید؟ پاسخ داد: تحریم‌ها به نوبه خود اثرگذار هستند اما از مسیرهای دیگری که پیش‌بینی شده فرآیند اجرای کار متوقف نخواهد شد.

وی در رابطه با افزایش سرمایه صدرا هم گفت: در حال حاضر تعدیل سود صدرا اهمیت دارد اما موضوع افزایش سرمایه هم از دستور کار هیات‌مدیره خارج نشده و‌درصد افزایش سرمایه و زمان و دیگر موارد در حال بررسی است.