سنا- اسامی قبول شدگان آزمون دوره پانزدهم گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه و افرادی که امکان صدور مجوز موقت برای آنها وجود دارد، اعلام شد.

رییس اداره امور کارگزاران سازمان بورس با بیان مطلب بالا گفت: لیست قبول‌شدگان دوره پانزدهم آزمون بازار سرمایه به تفکیک هر آزمون به همراه اسامی تعداد ۱۵۷ نفر از شرکت‌کنندگان در آزمون اصول مقدماتی بورس اوراق بهادار و ۷۶ نفر از شرکت‌کنندگان در آزمون‌ بورس کالای ایران اعلام شد.

محمد عطایی افزود: بر این اساس، امکان صدور مجوز موقت برای آنها وجود دارد و این اسامی طی نامه‌ا‌ی برای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به منظور ارسال به شرکت‌های کارگزاری برای جذب نیروهای مورد نیاز دارای گواهینامه بازار سرمایه اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه آزمون خرداد ماه ۱۳۸۹ بازار سرمایه، آخرین دوره صدور مجوز موقت بود، تصریح کرد: طبق بخشنامه‌ای که به کلیه کارگزاران ارسال شده است، مجوز موقت ورود به تالار معاملات کلیه معامله‌گران در سال ۱۳۹۰ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

عطایی خاطرنشان کرد: بنابراین ضروری است کلیه‌ افرادی که دارای مجوز موقت ورود به تالار معاملات هستند، در آزمون دوره‌ بعدی بازار سرمایه که در آبان ماه ۸۹ برگزار می‌شود شرکت کرده و گواهینامه‌ مربوطه را اخذ کنند.

وی تاکید کرد: تلفن‌های اسامی اعلام شده باید محرمانه تلقی شود و مسوولیت آن با مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری است.

عطایی به کارگزاران پیشنهاد کرد: در صورتی که طی تماس با افراد یاد شده، از اشتغال به کار آنها در شرکت‌های کارگزاری دیگر، بورس‌ها و سازمان آگاه شدند به منظور رعایت اخلاق حرفه‌ای از اصرار به استخدام یا پیشنهاد مبالغ غیرمتعارف به عنوان دستمزد خودداری کنند.