ایسنا- در حالی که در ابتدای امسال با پرداخت۱۷۲‌میلیارد‌تومان به محمد جابریان بابت ابطال معامله فولاد خوزستان، به ظاهر پرونده واقعی‌ترین خصوصی‌سازی تاریخ ایران بسته شد، ولی از نظر سازمان خصوصی‌سازی این پرونده همچنان باز است و این سازمان به امید رای نهایی دادگاه به نفع خود به سر می‌برد. بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس در سال ۸۷ که پرچالش‌ترین معامله خصوصی‌سازی نیز لقب گرفت، باعث ابطال معامله از سوی شعبه ۱۹ دادگاه و مسدود شدن حساب‌های سازمان خصوصی‌سازی شد که در نهایت محمد جابریان توانست با دریافت ۱۷۲‌میلیارد‌تومان از وجه این معامله به این غائله بزرگ پایان دهد ولی از نظر سازمان خصوصی‌سازی پرونده این معامله بزرگ همچنان باز است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد آخرین وضعیت پرونده فولاد خوزستان گفت: پرونده این معامله همچنان باز است و رای دادگاه در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

سید مهدی عقدایی توضیح داد: سازمان خصوصی‌سازی به رای شعبه ۱۹ دادگاه اعتراض کرد و رییس قوه قضائیه نیز دستور بررسی صادر کرد بنابراین این پرونده به دستور رییس قوه قضائیه در حال بررسی است و هنوز نتیجه نهایی آن مشخص نشده است. عقدایی با اشاره به اینکه ۱۷۲‌میلیارد‌تومان بابت معامله به جابریان داده شده است، در مورد عرضه مجدد سهام بلوکی فولاد خوزستان گفت: ابتدا باید نتیجه قطعی دادگاه مشخص شود سپس در مورد عرضه مجدد آن تصمیم‌گیری شود.