گروه بورس- قند نیشابور از پیش‌بینی سود هر سهم سال ۸۹ خود جلوتر رفت.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، قند نیشابور سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه امسال را با سرمایه ۲۶میلیارد ریال مبلغ ۱۹۴ریال خالص پیش‌بینی کرد.

این شرکت در نه ماه اول سال مالی خود توانست ۹۷‌درصد پیش‌بینی را محقق کند.

شرکت فروش سال مزبور را ۱۳۱میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال پیش‌بینی کرد و توانست در ۹ ماه ابتدای سال مالی ۱۱۲میلیارد ریال معادل ۸۵‌درصد را به تحقق برساند.

همچنین شرکت از ۱۸میلیارد و ۸۸۶میلیون ریال سود ناخالص پیش‌بینی شده توانست ۱۳میلیارد ریال معادل ۷۲‌درصد را ۹ ماهه پوشش دهد.

سود عملیاتی شرکت نیز ۱۰میلیارد و ۵۱۹میلیون ریال پیش‌بینی شد که ۸۶‌درصد آن در سه فصل محقق شد.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری سال مالی مزبور مبلغ دوهزار و ۱۱۸میلیون ریال (به ازای هر سهم ۵۹ریال) شامل درآمد حاصل از سپرده‌های بانکی است.

پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه این سال نیز مبلغ دوهزار و ۷۱میلیون ریال (۳۲درصد سود خالص و ۷۵ریال به ازای هر سهم) است که شامل درآمد اجاره انبار‌ها است.

پیش‌بینی عملکرد امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۷‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۸‌درصد افزایش، سود عملیاتی مبلغ ۲۳میلیارد و ۷۷۹میلیون ریال افزایش و سود خالص مبلغ ۱۱‌میلیارد و ۷۴۱میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.

شرکت در نظر دارد ۷۰‌درصد از سود هر سهم سال ۸۹ را تقسیم کند. شرکت در تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال ۸۸ اعلام کرده بود که ۸۰‌درصد از سود خالص را تقسیم خواهد کرد.