گروه بورس- شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در نخستین فصل سال، ۳۴ ریال زیان محقق کرده است. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم امسال را با سرمایه یک‌هزار و ۵۰۰میلیارد ریال مبلغ ۲۶۹ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی سود خالص این شرکت ۵۲‌درصد افزایش نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

این شرکت سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال ۸۹ را با ۴۳‌درصد افزایش نسبت به سال قبل ۶۸۶میلیارد ریال پیش‌بینی کرد که در سه ماه نخست سال توانست ۵۱۸میلیون ریال آن را محقق کند.

همچنین در حالی که شرکت برای سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و سود حاصل از سایر فعالیت‌ها رقمی را پیش‌بینی نکرده، اما در سه ماه نخست سال به ترتیب ۷۰ میلیارد و ۲۸۹میلیون ریال در این زمینه‌ها سود محقق کرده است.

از سویی در حالی که «خگستر» سود عملیاتی سال ۸۹ را مبلغ ۶۴۳میلیارد ریال پیش‌بینی کرد، سه ماهه ۶۴۹میلیون ریال زیان در این زمینه کنار گذاشت.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم را در تاریخ ۲۱ فروردین‌‌ماه ۲۳۶ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را ناشی از افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های سرمایه‌پذیر اعلام کرده است.

هیات مدیره شرکت در نظر دارد تقسیم ۶۰‌درصد سود خالص سال ۸۹ را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد دهد.

همچنین جمع سرمایه‌گذاری در سهام «خگستر» در پایان تیر ماه به مبلغ دوهزار و ۴۷میلیارد و ۵۳۱میلیون ریال رسید که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره معادل ۴۱‌درصد افزایش نشان می‌دهد. گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو ماه گذشته با بهای تمام شده ۴۷۳‌میلیون ریال، سهام سیمان فارس و خوزستان و «وبانک» را خرید و با زیان ۱۲۷میلیون ریالی سهام ۴ شرکت را واگذار کرد.