گروه بورس- فولاد مبارکه اصفهان در گزارش سه ماه خود اعلام کرده که ۳۱‌درصد سود اعلامی را پوشش داده، از سوی دیگر در تالار شیشه‌ای شایع شده، شرکت اخباری مبنی بر تعدیل مثبت را نیز منتشر خواهد کرد. مدیر عامل فولاد مبارکه در گفت‌و‌گو با بورس ۲۴، به شایعه‌های پیرامون این نماد پاسخ داده است. محمد رجایی احتمال تعدیل مثبت سود سال جاری از ۴۴۷‌ریال تا ۶۰۰‌ریال را تکذیب کرد و گفت: آخرین آمار تولید و فروش شرکت به بورس اعلام شده و آمار جدیدی نداریم.

وی در خصوص تقسیم سود ۵۰‌تومانی در مجمع با اصرار کارگزاری سهام عدالت و برنامه افزایش سرمایه شرکت و اینکه آیا این افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام می‌شود یا سود ۵۰‌تومانی توزیع خواهد شد؟ گفت: اگر در مجمع فوق‌العاده با میزان مورد نظر افزایش سرمایه موافقت شود، افزایش سرمایه انجام خواهد شد. پیشنهاد هیات مدیره برای تقسیم سود کمتر از ۴۰‌تومان بود.

رجایی با اشاره به سهم بیش از ۲۵‌درصدی فولاد مبارکه در شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و تقسیم سود در مجمع این شرکت، در خصوص احتمال تعدیل مثبت از محل این تقسیم سود گفت: مبلغی که از این محل نصیب شرکت شد آن قدر بزرگ و قابل‌توجه نبود که منجر به تعدیل مثبت شود.

وی درباره دلایل افزایش قابل‌توجه بهای تمام شده کالای فروش رفته تاکید کرد: قیمت مواد اولیه، افزایش نیافته، بلکه به دلیل کاهش نرخ بهای تمام شده کالا، با افزایش تقاضا رو‌به‌رو شدیم.

رجایی درباره افزایش نرخ فولاد در بازارهای جهانی نیز تصریح کرد: افزایش قیمت در چند روز اخیر به نسبت کاهش نرخ ماه‌های گذشته، بسیار اندک بوده و تاثیر چندانی در روند قیمتی سهام ندارد.