گروه بورس- همایون دارابی: بازگشایی برخی از نمادهای متوقف به همراه رشد قیمت سهام شرکت‌های عمده ای نظیر مخابرات سبب شد تا شاخص کل ۵/۲۰۵واحد رشد را در بازار دیروز تجربه کند. شاخص کل دیروز توانست از مرز ۱۵هزار و ۶۱۱واحد عبور کند تا احتمالا شکست مرز ۱۶هزار واحدی شاخص در پیش روی معامله‌گران قرار داشته باشد. در بازار دیروز معامله در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که رشد بازار جهانی در انتهای هفته گذشته، تاثیرات مثبتی را بر بازار داشت و سبب شد تا جو مناسبی بر بازار حاکم باشد. در این میان معامله‌گران در تحولات سیاسی شاهد رایزنی وزرای خارجه سه کشور ایران، ترکیه و برزیل بودند. به دنبال اعلام تحریم‌های یک جانبه اتحادیه اروپا به عنوان نقطه اوج خبرهای بد، بازار در انتظار کاهش تنش‌ها در روزها و هفته‌های آتی است. در تحولات درون بازار معامله‌گران دیروز با خبر بروز انفجار و آتش سوزی در پتروشیمی خارک فعالیت خود را شروع کردند که این خبر با توقف نماد پتروشیمی خارک همراه شد. خبرهای تکمیلی در مورد پتروشیمی خارک حکایت از درگذشت ۴تن از پرسنل پتروشیمی خارک دارد اما انفجار و آتش سوزی در بویلر مرکزی پتروشیمی خارک مشکل حادی به شمار نرفته و انتظار می رود این مجتمع «پا به سن» گذاشته مجددا فعالیت خود را شروع کند. در همین حال دیروز نماد سرمایه‌گذاری غدیر برای اعلام تعدیل سود متوقف شد. تقسیم مناسب پتروشیمی زاگرس باعث تعدیل سود غدیر شده است. در همین حال غدیر با راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی اوره و آمونیاک (پردیس) در موقعیت رشد سود‌آوری قرار دارد. معامله‌گران در گروه خودرویی شاهد بازگشت دو نماد ایران خودرو و گروه بهمن بودند. این بازگشت در شرایطی صورت گرفت که همچنان بحث در مورد تغییرات سهامداری شرکت سایپا در بازار وجود دارد. در این شرایط معامله‌گران در نماد بهمن شاهد تشکیل صف خرید سنگین بودند که به سرعت نماد سرمایه‌گذاری ملی را نیز با خود همراه کرد. آخرین خبرهای منتشره در مورد واگذاری بلوک ۱۷درصدی سایپا متعلق به گروه بهمن و سرمایه‌گذاری ملی، حکایت از حضور دو رقیب معامله ۱۸درصدی (کارکنان سایپا و تامین اجتماعی)دارد که در این میان تامین اجتماعی براساس شنیده‌ها قصد ارائه پیشنهادی برای تعویض برخی از سهام پرتفوی خود با بلوک سایپا متعلق به بهمن را دارد. در حال حاضر کارشناسان البته با توجه به ریسک‌های عدم قطعیت این معامله نظیر آنچه در میانه هفته گذشته رخ داد، در انتظار خبرهای رسمی در مورد این معامله هستند.

در گروه خودرویی، ایران خودرو نیز با گزارش خود شرایط بازگشایی مناسب را تجربه کرد.

در نماد مخابرات پس از انتشار گزارش سه ماهه، شرکت دیروز توانست بر انتقادات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی غلبه کند تا بتواند این نماد را تا‌درصد مثبت به پیش ببرد.

در گروه بانکی معامله‌گران در انتظار راه‌اندازی معاملات آتی دو نماد بانک پارسیان و کارآفرین هستند. در همین حال سه نماد عمده این گروه شامل ملت، تجارت و صادرات نیز در انتظار بازگشایی هستند. در گروه ساختمانی، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان به رشد قیمتی خود ادامه داد. در این گروه مدیرعامل سرمایه‌گذاری مسکن نیز تغییر کرده است.