گروه بورس- معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی از بازگشایی پاکت‌های مزایده ۴۵‌درصد سهام شرکت پایانه احداث در روز گذشته در محل سازمان خصوصی‌سازی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان خصوصی‌سازی، سید مهدی عقدایی گفت: در اجرای قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ایران و مقررات مربوط به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری سهام سه شرکت دولتی در جراید کثیرالانتشار آگهی شده بود که بعد از ظهر سه‌شنبه مزایده این شرکت‌ها برگزار شد.

به گفته وی، پیش‌تر ۴۵‌درصد سهام شرکت پایانه احداث معادل ۳۶‌میلیون سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۵۰‌ریال آگهی شده بود که بالاترین مبلغ برای خرید این شرکت ۵‌میلیارد و ۴۰۰‌میلیون‌ریال پیشنهاد شد.

عقدایی افزود: پیشنهاد‌دهنده خرید این شرکت ۲۰ روز کاری از تاریخ ابلاغ فرصت دارد نسبت به پرداخت ثمن نقدی معامله و ارائه اسناد تضمینی و سایر اسناد و مدارک اقدام کند.

معاون واگذاری و امور قراردادهای سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: در این مزایده برای شرکت‌های فولاد زاگرس و آهنگری پودر مشهد پیشنهاد خریدی ارائه نشد.

یادآور می‌شود «احداث سیلوهای سیمان» اهم فعالیت‌های شرکت پایانه احداث را تشکیل می‌دهد. پیش از این مزایده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با ۴۵‌درصد و سیمان خوزستان با ۵۴‌درصد، سهامداران عمده این شرکت بوده‌اند.