گروه بورس- رییس هیات‌مدیره صدرا از رسیدن ارزش پروژه‌های این شرکت به مرز ۲هزار‌میلیارد تومان خبر داد. سردار رستم قاسمی در جریان مجمع عادی سالانه صدرا که روز گذشته برگزار شد، گفت: در حالی اواخر سال گذشته قیمت هر سهم صدرا ۵۰ تومان بود و این شرکت در لیست سیاه وزارت نفت قرار داشت که در این مدت علاوه بر بهبود قیمت سهام آن، زمینه خروج صدرا از لیست سیاه فراهم و این شرکت موفق به دریافت ۲‌هزار‌میلیارد تومان پروژه شد. وی ادامه داد: رسیدگی به «پروژه‌های مساله‌دار»، «جذب نظر کارفرماها»، «اقدامات حقوقی برای اخذ مطالبات حقوقی صدرا»، «پیگیری شبانه‌روزی برای حمایت دولت از صدرا» و «کاهش بدهی‌ها» از جمله اقداماتی است که در طول یکسال گذشته انجام شده و همچنان ادامه دارد. وی ادامه داد: در طول یکسال اخیر شرکت صدرا هیچگاه به‌اندازه سابقه فعالیت خود موفق به اخذ پروژه‌های جدید نشده بود .قاسمی ادامه داد: در حالی کل بدهی‌های این شرکت حدود ۸۰۰‌میلیارد تومان است که سالانه باید رقمی معادل ۷۰ تا ۸۰‌میلیارد تومان سود بانکی این بدهی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه نامه‌ها و جلسات متعددی با رییس‌جمهور و وزرا برگزار شده است، ادامه داد: علاوه بر بخشودگی جرایم بانکی و تصویب ۵مورد در کارگروه حمایت از تولید دولت پیشنهاد داده بودیم که بابت بدهی صدرا ۸‌هزار‌میلیارد تومان پروژه دریافت شود تا بدهی‌ها تسویه شود. از سوی دیگر پیشنهاد اخذ وام ۷۰۰‌میلیارد تومانی از حساب ذخیره ارزی داشتیم که با ۵۰۰‌میلیارد تومان

آن موافقت شد. قاسمی شرکت صدرا را بنگاهی بزرگ و با سهامداران متعدد اعلام کرد و گفت: چند بار به دولت نامه نوشتم که بدون کمک، این شرکت نمی‌تواند کاری کند. صدرا شرکت مطلوبی است، اما واقعیت این است که به این زودی مشکلات آن به صورت پروازی و زود حل نمی‌شود. وی گفت: امید است که مشکلات این شرکت هر چه زودتر طبق برنامه زمان‌بندی برطرف شده و وضعیت آن به شرایط مناسبی برسد.

در ادامه این جلسه صورت‌های مالی منتهی به اسفند ماه سال ۸۸ و همچنین معاملات ماده ۱۲۹ مورد تصویب حداکثری سهامداران شرکت قرار گرفت. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت و موسسه حسابرسی «هشیار بهمند» هم به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت انتخاب شدند.