گروه بورس- شرکت نیروترانس عملکرد سه ماهه منتهی به خرداد ماه را با ۳۵درصد پوشش درآمد حاصل از فروش و تحقق ۳۱‌درصدی سود هر سهم گزارش کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، نیروترانس درآمد هر سهم امسال را با ۱۷۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۵۲ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان خرداد ماه مبلغ ۲۳۲ریال به ازای هر سهم کنار گذاشته است.

این در حالی است که درآمد حاصل از فروش شرکت نیز طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۸۷‌درصد افزایش یافته و به مبلغ ۱۹۵میلیارد و ۵۳۵میلیون ریال رسیده است.

افزایش درآمد سال ۱۳۸۹ نیروترانس ناشی از افزایش تعداد و نرخ فروش محصولات است که موجب شده نسبت حاشیه سود عملیاتی روند تقریبا ثابتی داشته باشد. از سوی دیگر رشد درآمدهای غیرعملیاتی ناشی از برآورد دریافت سود سرمایه‌گذاری در سهام سایر شرکت‌ها است. در برآورد درآمد و هزینه‌های سال آتی اثر اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به دلیل عدم امکان شناسایی تغییرات قیمت‌ها در محاسبات لحاظ نشده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال نیروترانس در مقایسه پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۸‌درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته۲۱‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۰‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۸۹ به مبلغ ۱۶میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال (معادل ۱۳‌درصد سود خالص و مبلغ ۸ ریال به ازای هر سهم) عمدتا ناشی از سود سهام شرکت مدیریت توسعه سرمایه‌گذاری آرمان فردا است.

پیش‌بینی خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه سال ۸۹ به مبلغ ۱۳میلیارد و ۹۴۲میلیون ریال (معادل ۱۱‌درصد سود خالص و مبلغ ۸۲‌ریال به ازای هر سهم) شامل سود سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت اعلام شده است.

هیات مدیره نیروترانس در نظر دارد ۱۰۰‌درصد سود خالص ناشی از عملکرد سال ۸۹ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۹ پیشنهاد کند.