گروه بورس- سرمایه‌گذاران کره‌ای استقبال گسترده‌ای را از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در کره جنوبی، به عمل آوردند. به گزارش سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، بهروز علیشیری ضمن دعوت کره‌ای‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران تصریح کرد: با توجه به فرصت‌های متنوع و سودآوری که برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، نباید کره‌ای‌ها اجازه دهند شرکت‌های دیگری جای آنها را در ایران بگیرند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: در این کنفرانس، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در سه پانل تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی‌های نو و برق، خودروسازی و فلزات با حضور صاحبان پروژه‌ها و سرمایه‌گذاران کره‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش در خصوص ضمانت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: برای پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی دو نوع مجوز ارائه می‌شود، نخست ‌در سرمایه‌گذاری خارجی که با صدور مجوز ریسک‌های پروژه‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهیم و دوم ضمانت تعهد پرداخت که به شرکت‌های خارجی اعطا می‌کنیم که با اطمینان کامل و با مدل‌های مختلف BOT و ترتیبات قراردادی با شرکای خود در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

علیشیری ضمن قدردانی از امیر منصور برقعی قائم‌مقام و معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و محمدرضا بختیاری سفیر جمهوری اسلامی در سئول، برای مشارکت در این همایش تصریح کرد: حضور گسترده سرمایه‌گذاران کره‌ای در این همایش نشان می‌دهد که زمینه‌های همکاری متعددی بین بخش‌های خصوصی دو کشور وجود دارد.

در ادامه این مراسم، حسینی نماینده اتاق بازرگانی در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی به ایراد سخنرانی پرداخت.

همچنین عباس زاده نماینده شرکت فولاد خوزستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در پروژه‌های فولاد وآمودلی رییس سازمان انرژی‌های نو ایران، انرژی‌های نو و تجدید پذیر را به سرمایه‌گذاران تشریح کرد.

بر پایه این گزارش، کیم معاون وزیر اقتصاد دانش پایه، شین سفیر ویژه انرژی و همکاری‌های اقتصادی، هوانگ چو رییس آژانس سرمایه‌گذاری کره‌جنوبی (KOTRA) نیز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در کره‌جنوبی حضور داشتند.

در مذاکرات رو در رو، صاحبان پروژه‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی، مدیران و کارشناسان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و آژانس تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی کره‌جنوبی موسوم به KOTRA نیز به سوالات بخش خصوصی دو کشور در خصوص قوانین تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی پاسخ دادند.

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در کره جنوبی که توسط سازمان سرمایه‌گذاری برگزار شد، با سخنرانی بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد پایان یافت.