فارس- درپی بسته شدن پرونده حضور در بورس شرکت «بالاست» و ارائه تقاضای ورود به بازار سهام از سوی شرکت ۱۰‌میلیارد‌تومانی سیمرغ، تعداد شرکت‌های متقاضی حضور در بورس به ۱۹ شرکت رسید. آخرین وضعیت شرکت‌های متقاضی حضور در بورس نشان می‌دهد طی۱۰ روز گذشته پرونده دو شرکت در مدیریت پذیرش اوراق بهادار باز و بسته شده است.

براساس این گزارش، اواخر خردادماه نام داروسازی الحاوی به دلیل نبود پیگیری موثر از نیمه دوم سال گذشته از فهرست شرکت‌های در جریان پذیرش خط خورد.

همچنین تقاضای حضور در بورس شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست) طی جلسه ۳۱ خرداد هیات پذیرش اوراق بهادار مطرح شد اما به دلیل وجود ابهام در تداوم سودآوری، ماهیت پیمانکاری و انحصاری بودن مشتریان، این شرکت ۸/۳‌میلیارد‌تومانی امکان حضور در بورس را از دست داد و پرونده این شرکت نیز بسته شد.

با این اتفاق تعداد شرکت‌های متقاضی حضور در بورس به عدد ۱۸ شرکت رسید اما با درخواست شرکت سیمرغ، این آمار در آخرین گزارش ارائه شده به ۱۹ رسید.

یادآور می‌شود، شرکت سیمرغ با سرمایه اسمی ۱۰‌میلیارد‌تومانی، تولیدکننده تخم‌مرغ و جوجه در خراسان رضوی بوده که ۵۰‌درصد از سهام آن متعلق به بانک کشاورزی و بخش دیگری به برخی بانک‌های دولتی تعلق دارد. بنابراین کارگزاری بانک کشاورزی متولی مشاور پذیرش و کارگزار معرف آن شده است.

در صورت پذیرش این شرکت به بورس، تعداد شرکت‌های صنعت کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته به آن در بورس به دو شرکت خواهد رسید. هم‌اکنون در این صنعت، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال حضور دارد.

براساس این گزارش، شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد آلیاژی، هما، پالایشگاه‌های نفت بندرعباس، شیراز و کرمانشاه و همچنین بیمه‌های پارسیان و معلم (که در مرحله درخواست پذیرش قرار دارند) به همراه شرکت‌های بیمه دانا، بانک سرمایه، پالایشگاه‌های شازند، آبادان و تهران، پست بانک، توربو کمپرسور نفت،حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و هواپیمایی ایران ایرتور (که در مرحله تکمیل مدارک هستند)، در فهرست ۱۹ شرکت متقاضی حضور در بورس قرار دارند.