گروه بورس- احمد جمالی از تصویب اعتبار ۵۶‌میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی به نفع پروژه معدن زغال‌سنگ خمرود خبر داد و افزود: این اعتبار به شیوه اجاره به شرط تملیک با دوره ساخت ۴ ساله و بازپرداخت ۱۲ ساله برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات جهت اجرایی کردن پروژه مذکور به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اختصاص یافته است. به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، جمالی در عین حال خاطرنشان کرد: نرخ کارمزد این تسهیلات بر مبنای درخواست دستگاه مجری به صورت شناور یا ثابت خواهد بود.

مدیر کل دفتر وام‌ها، مجامع و موسسات بین‌المللی یادآور شد: بر اساس تقاضای وزارت صنایع و معادن در خصوص بهره‌مندی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای پروژه‌های در دست اجرا، هیات اعزامی بانک پس از ارزیابی پروژه یاد شده، در جلسه هیات اجرایی، این اعتبار را تصویب کرد.

وی در پایان با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های داخلی برای استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، خاطر نشان کرد: شرکت‌های داخلی برای اطلاع از شرایط دریافت تسهیلات بانک توسعه اسلامی می توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سرمایه‌گذاری به نشانیwww.investiniran.ir مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است با توجه به سطح مطلوب روابط فیمابین جمهوری اسلامی ایران و بانک توسعه اسلامی، سرمایه کشورمان در بانک فوق به میزان ۴۸۱/۱‌میلیارد دینار اسلامی افزایش داده شده است و در حال حاضر، ایران سومین سهامدار عمده بانک توسعه اسلامی است.

بر پایه این گزارش، بانک توسعه اسلامی تاکنون بیش از ۵۷۰/۴‌میلیارد‌دلار اعتبارات کوتاه و بلند‌مدت جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و تولیدی و همچنین واردات مواد اولیه و قطعات یدکی مورد نیاز صنایع مختلف به نفع کشورمان به تصویب رسانده است.