گروه بورس- علیرضا باغانی: مدیرعامل بانک پارسیان از ورود قریب‌الوقوع دو شرکت بیمه پارسیان و تجارت الکترونیک پارسیان به بازار سرمایه خبر داد. علی سلیمانی شایسته که در مراسم گشایش ساختمان جدید و تالار اختصاصی کارگزاری پارسیان سخن می‌گفت، با اشاره به درخواست پذیرش دو شرکت زیرمجموعه گروه‌ مالی پارسیان برای ورود به بازار سرمایه گفت: بیمه پارسیان که با وجود ۸ سال سابقه فعالیت، سومین شرکت بیمه‌ای بزرگ کشور محسوب می‌شود، از بورس درخواست پذیرش کرده است که امیدواریم این درخواست مورد پذیرش قرار گیرد. از طرفی دیگر شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با ثبت ۶۲میلیون تراکنش موفق در سال گذشته و دارا بودن ۱۶۰هزار دستگاه کارتخوان در سراسر کشور برنامه ورود به فرابورس را دنبال می‌کند.

وی از لیزینگ پارسیان به عنوان دیگر شرکتی یاد کرد که برنامه پذیرش آن در بورس یا فرابورس در سال جاری دنبال می‌شود و ادامه داد: گروه مالی پارسیان شرکت‌های دیگری شامل توسعه ساختمانی پارسیان، لوتوس پارسیان و ... را در پرتفوی خود دارد که شرکت‌های ارزنده‌ای هستند. وی با بیان اینکه بانک پارسیان با جذب ۴۰‌درصد از منابع بانکی، بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور محسوب می‌شود، گفت: این بانک خصوصی با ۲۴۱شعبه توانسته ۳میلیون مشتری را جذب کند.

وی با اشاره به افتتاح تالار اختصاصی و ساختمان جدید کارگزاری پارسیان گفت:‌از مدت‌ها پیش اختصاص جایگاهی شایسته به کارگزاری پارسیان احساس می‌شد و با توجه به پیشرفت‌های رخ داده در این شرکت، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این شرکت کارگزاری به رتبه اول کارگزاری‌ها دست یابد.

در ادامه این مراسم، علی صالح‌آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، رتبه‌بندی کارگزاران را عاملی برای شفاف شدن این شرکت‌ها ذکر کرد و گفت: این که در رتبه‌بندی، برخی از کارگزاران زیان‌ده شده‌اند، طبیعی است چرا که شرکت‌های کارگزاری باید به روز باشند و هر چه خدمات آنها سنتی‌‌تر باشد، مشتری کمتری جذب خواهند کرد و از این جهت زیان‌ده می‌شوند.

صالح‌آبادی در ادامه خواستار ارائه خدمات کارگزاری در شعب بانک‌ها شد و گفت: بانک پارسیان با شعب گسترده‌ای که در اختیار دارد می‌تواند مجموعه‌ای از خدمات مالی از جمله کارگزاری را در شعب خود ارائه دهد و شعب خود را به سیستم کارگزاری‌ مجهز کند.

وی در مورد روند پذیرش شرکت‌های بیمه پارسیان و تجارت الکترونیک پارسیان در بورس گفت: پذیرش این شرکت‌ها موجب شفافیت قیمت سهام بانک پارسیان می‌شود و از طرفی همه مردم در این شرکت‌ها صاحب سهم می‌شوند.

سید ابراهیم عنایت مدیرعامل کارگزاری پارسیان نیز در این برنامه از راه‌اندازی صندوق مشترک سرمایه‌گذاری ۵۰میلیارد تومانی، تبدیل کارگزاری پارسیان به شرکت تامین سرمایه و تلاش برای دستیابی به رتبه‌های نخست کارگزاران را از جمله برنامه‌های این شرکت کارگزاری عنوان کرد و افزود: کارگزاری پارسیان دارای بهترین رتبه ارائه خدمات جامع است.