گروه بورس- شرکت پتروشیمی خارک عملکرد سه ماهه خود را در بازار منتشر کرد. بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، پتروشیمی خارک پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را مبلغ دوهزار و ۲۸۳ریال اعلام کرده است که تا پایان فصل بهار ۳۲‌درصد از این رقم را نسبت به بودجه پوشش داد.

این شرکت تا پایان دوره یاد شده مبلغ ۷۲۲ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. «شخارک» در دوره مورد گزارش معادل یک‌هزار و ۱۳۰میلیارد و ۴۶۰میلیون ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد.

این شرکت در خصوص مفروضات بودجه اعلام کرده است: فروض واقعی سه ماهه اول سال ۱۳۸۹ و برای باقیمانده سال نرخ در نظر گرفته شده به طور میانگین نرخ سه ماهه به ترتیب محصولات پروپان-بوتان مبلغ ۲۷ریال و گوگرد مبلغ ۱۲ریال، پنتان هر تن ۶۰۰دلار، گوگرد ۵۰دلار و متانول ۲۵۰دلار در نظر گرفته شده است و در صورت تغییر نرخ فروش محصولات به ازای هر ده دلار جهت محصول متانول ۴۵ ریال تاثیر خواهد داشت. نرخ دلار جهت فروش محصولات ۱۰‌هزار و ۲۰۰ ریال در نظر گرفته شده است.

همچنین شرکت عنوان کرده است شرکت ملی نفت ایران نرخ گاز مصرفی از اول فروردین ماه ۸۹ بر مبنای هر مترمکعب ۹۰۰ریال منظور شده که این افزایش نرخ مورد اعتراض شرکت بوده و برای جلوگیری از افزایش نرخ گاز پیگیری ادامه دارد. هیات‌مدیره «شخارک» تصمیم دارد ۸۰‌درصد سود خالص را جهت تقسیم به مجمع سال ۸۹ پیشنهاد کند. همچنین حدود ۲۴‌درصد از پیش‌بینی سود خالص سال ۸۹ (به ازای هر سهم مبلغ ۵۵۰ریال) ناشی از درآمدهای متفرقه است که بیشتر از محل درآمدهای سپرده‌های بانکی است.