گروه بورس- مجمع فوق‌العاده شرکت کالسیمین(سهامی عام) روز دوشنبه گذشته در سالن تلاش وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد. دستور جلسه این مجمع افزایش سرمایه شرکت بود که با حضور ۰۵/۷۱درصد سهامداران و به ریاست آقای مهندس فیض‌بخش تشکیل شد.

ناظران این مجمع عباس آرگون به نمایندگی از تولید روی بندرعباس و ولی نادی قمی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران بودند.

در این مجمع که با حضور نمایندگان رسمی سازمان بورس اوراق بهادار، بازرس قانونی شرکت و همچنین نماینده شرکت توسعه معادن روی ایران برگزار شد،مصوب شد تا سرمایه شرکت به میزان ۱۲۰درصد از محل آورده‌های نقدی سهامداران و مطالبات حاصل شده افزایش یابد.

در مجمع یاد شده ابتدا مدیرعامل شرکت کالسیمین به تشریح وضعیت تولید و عملکرد شرکت پرداخت و اظهار داشت: در گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت کالسیمین،پیش‌بینی شده بود تا سرمایه این شرکت از ۱۹۵میلیارد ریال به ۴۲۹میلیارد ریال (معادل ۱۲۰درصد سرمایه فعلی) با توجیهات لازم و کافی افزایش پیدا کند.

کارگرزاده افزود: این افزایش سرمایه به میزان ۲۳۴میلیارد ریال از محل مطالبات نقدی و آورده نقدی سهامداران از طریق انتشار اوراق سهام جدید به ارزش اسمی افزایش خواهد یافت و بعد از اجرایی شدن افزایش سرمایه با اصلاح اساسنامه، سرمایه شرکت، مبلغ ۴۲۹میلیارد ریال منقسم به ۴۲۹میلیون سهم یک‌هزار ریالی افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: هدف شرکت کالسیمین از افزایش سرمایه، احداث یک واحد صنعتی با ظرفیت تولیدی ۱۵۰ تن شمش نیکل در سال و شمش کادمیوم با ظرفیت ۴۵۰ تن در سال و همچنین احداث واحد صنعتی تولید اسید سولفوریک به میزان ۱۰۰هزار تن در سال بوده است.

کارگرزاده تاکید کرد: دوره بازگشت افزایش سرمایه فوق حداکثر سه سال خواهد بود.