گروه بورس- پس از برگزاری‌ همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان، گروه‌های مختلف تجاری و اقتصادی خارجی‌ضمن ابراز خرسندی از حضور در این همایش، از پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی استان بازدید داشتند. به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، براساس گزارش استانداری خوزستان، با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، هیاتی اقتصادی و تجاری‌ متشکل از ‌۵۰‌سرمایه‌گذار ترک از استان خوزستان ‌بازدید و ‌با حضور سید‌جعفر حجازی استاندار خوزستان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مورد بحث و بررسی قرار ‌گرفت. همچنین در این نشست، سرمایه‌گذاران ترک برای سرمایه‌گذاری در خوزستان اعلام آمادگی کردند.

لازم به ذکر است که در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان که در سال جاری برگزار شد، در پانل‌های مختلفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، شیلات، دامپروری، سد، نیروگاه و انرژی‌های نو، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی، ‌گردشگری و مناطق آزاد مورد بحث و بررسی قرار‌گرفت.

بر پایه این گزارش، وجود بنادر مهم خرمشهر، آبادان وامام خمینی (ره)، منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند، اتصال به راه‌آهن و فرودگاه‌های بین‌المللی موجب تسهیل و تسریع در امر ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه شده و خوزستان در نقطه کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار‌گرفته است.