جایگاه اول صنعت داروی کشور همچنان در اختیار شرکت کارخانجات داروپخش
پیام هیات‌مدیره
کارخانجات داروپخش با تکیه بر دانش و مهارت کارکنان خود توانست در سال ۸۸ موفقیت‌های متعددی در زمینه بازدهی سهام، رشد صادرات و بهبود بهره‌وری کسب نماید. ان‌شاء‌الله در سال جاری نیز با حفظ روحیه، تعهد و همدلی همکاران این روند مثبت ادامه یافته و با بهره گیری از تجربیات گذشته، آینده‌ای شکوفاتر را رقم بزنیم.

سرمایه
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 500‌میلیون‌ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ یکصدمیلیارد‌ریال (شامل تعداد صدمیلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000‌ریال) افزایش یافته است.
ارزیابی شاخص‌های عملکردی و سودآوری
شرکت با تولید و فروش بالغ بر 1011میلیارد‌ریال انواع محصولات خود در سال 88، به رشدی معادل 5/18‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یافته است. سود ناخالص سال 88 به مبلغ 423‌میلیارد‌ریال به میزان 2/26درصد و سود خالص به مبلغ 4/211‌میلیارد‌ریال به میزان 40‌درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. بررسی نسبت بهای تمام شده کالای فروش رفته به فروش به عنوان یکی از عوامل موثر برحاشیه سود، نشان می‌دهد که این نسبت از 7/60 درصد در سال 87 به 2/58‌درصد در سال 88 کاهش یافته است. در نتیجه نسبت سود خالص بـه فــروش از 18‌درصد به 21‌درصد در سال 88 افزایش پیدا کرده است.
ارزیابی شاخص‌های بازاری
در طی سال مالی 88 بازده ایجاد شده برای سهامداران معادل 42‌درصد بوده که 18‌درصد بازده نقدی و 24‌درصد بازده قیمت سهم بوده است. همچـنین ارزش افزوده بازار و ارزش افزوده اقتصادی ایجاد شده بــرای شرکت در سال مالی 88 به ترتیب 97‌میلیارد‌ریال و 141‌میلیارد‌ریال بوده که هر دو شاخص در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان 23‌درصد رشد داشته است. رشد شاخص‌های مزبور نشان‌دهنده عملکرد مطلوب و اثر بخشی برنامه‌های مدیریت شرکت در افزایش ثروت سهامداران و ایجاد ارزش اقتصادی مازاد بر هزینه سرمایه بوده است.
برنامه‌ها و چشم‌انداز شرکت
چشم‌انداز کوتاه‌مدت: 1- رضایت سهامداران از عملکرد شرکت 2- اقبال مشتریان از فرآورده‌های شرکت 3- حفظ جایگاه برتر در شستا.
چشم‌انداز میان‌مدت: ۱- کسب بیشترین سهم بازار دارویی کشور و منطقه به ویژه کشورهای اسلامی ۲- برخورداری از تولیدات دارای برند ۳- پیشرو در ارائه نوآوری در صنعت دارو.
چشم‌انداز بلندمدت: 1- پیشگام در تولید دارو‌های استراتژیک 2- کسب جایگاه برتر در سطح کشور و منطقه در زمینه تولیدات دارو‌های با کیفیت برتر 3- مصمم در برآورد نیاز‌های داخلی و منطقه در تولیدات و خدمات دارویی 4- مشارکت در توسعه سلامت جامعه.
جایگاه شرکت در صنعت دارو
براساس اطلاعات آمارنامه دارویی: کسب رتبه اول فروش عددی و ‌ریالی در 9 ماه سال 1388 براساس اطلاعات منتشر شده در آمارنامه دارویی کشور همانند سال گذشته، شرکت در دوره مذکور با فروش 1،704‌میلیون عدد انواع محصولات تولیدی خود به ارزش 974،593‌میلیون‌ریال با قیمت‌های مصرف‌کننده به ترتیب 8/7 و 2/7‌درصد فروش عددی و ‌ریالی محصولات دارویی تولید شده در کشور را به خود اختصاص داد.
براساس اطلاعات بورس: براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی بورس شرکت با فروش بالغ بر ۱۰۰۱‌میلیارد‌ریال و سود خالص ۱۹۷‌میلیارد‌ریال (فروش واقعی ۱،۰۱۱‌میلیارد‌ریال و سود خالص ۲۱۱‌میلیارد‌ریال) به ترتیب ۶/۸ و ۶/۷‌درصد از کل فروش و سود خالص شرکت‌های فعال در این صنعت را به خود اختصاص داده است. همچنین براساس اطلاعات مذکور، شرکت با رشد فروش ۱۷درصدی معادل ۲۸درصد در سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است که البته این افزایش براساس اطلاعات واقعی سال ۱۳۸۸ به ترتیب ۱۸درصد رشد فروش و ۴۰‌درصد رشد سود خالص را نشان می‌دهد.
شرکت از منظر بورس اوراق بهادار
شرکت در تاریخ ۲۱/۰۷/۱۳۸۱در بورس اوراق بهادار تهران در‌گروه مواد و محصولات دارویی با نماد دارو درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ۱۲/۰۸/۱۳۸۱ مورد معامله قرار‌گرفته است.
برنامه‌های آینده شرکت
۱ - تلاش جهت تحقق کامل برنامه و بودجه مصوبه سال مالی آتی.
2 - پیگیری اجرای عملیات پروژه‌ها و بازسازی بخش‌های تولیدی به ویژه بخش استریل.
۳ - اجرای استراتژی‌های تدوین شده و برنامه‌ریزی جهت تحقق کامل مدل تعالی سازمانی.
4 - تلاش جهت عملیاتی کردن همکاری‌های علمی و فنی با سایر شرکت‌های دارویی.
۵ - تولید و معرفی محصولات جدید.
6 - تلاش جهت افزایش صادرات.
۷ - پیگیری تحقق افزایش سرمایه.
برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده
پس از قرائت گزارش درباره اصلاح اساسنامه و ادای توضیحات لازم، در مجمع فوق‌العاده این شرکت، به اتفاق آرا تصمیمات ذیل اتخاذ شد:
1 - اساسنامه شرکت مطابق اساسنامه نمونه شرکت‌های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار مشتمل بر 58 ماده و 11 تبصره به تصویب و امضای هیات رییسه مجمع رسید و جایگزین اساسنامه قبلی شد. در پایان، مجمع به آقای علی اصغری وکالت داد تانسبت به ثبت این صورتجلسه در اداره ثبت شرکت‌ها اقدام کند.