گروه بورس- قند تربت جام زیان هر سهم سال مالی منتهی به خرداد ماه سال ۹۰ را با ۲۶میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۳۵ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، در حالی زیان هر سهم سال مالی ۹۰ قند تربت جام با ۱۰‌درصد افزایش به ۳۳۵ریال رسیده است که فروش شرکت ۲۵درصد رشد خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی عملکرد سال ۹۰ قند تربت جام در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل ۲۹درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته و ۷‌درصد کاهش سود عملیاتی نشان می‌دهد.

افزایش چغندر خریداری شده معادل ۵۰‌درصد و همچنین به نسبت افزایش خرید چغندر، افزایش بهای تمام شده را نیز شامل می‌شود که افزایش فروش شکر و افزایش سود ناخالص را در بر می‌گیرد. این موضوع افزایش سود عملیاتی «قجام» را نیز در پی دارد.

پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه سال مالی منتهی به خرداد ماه ۹۰ مبلغ ۳۴۰۰میلیون ریال (مبلغ ۱۳۱ریال به ازای هر سهم) است که عمدتا شامل سود سپرده‌های بانکی به مبلغ ۲.۵۰۰میلیون ریال است. همچنین پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه سال مالی منتهی به خرداد ماه ۸۹ مبلغ ۳میلیارد و ۷۹۹میلیون ریال (مبلغ ۱۴۶ریال به ازای هر سهم) است که عمدتا شامل سود سپرده‌های بانکی بوده است.