تحلیل بین بازارها (2)

جلد دوم کتاب «تحلیل بین بازارها» نوشته جان ج. مورفی ترجمه محمد مساح منتشر شد. در جلد اول این کتاب، پیوندهای بین بازاری در چهار بازار کالا، سهام، ارز و اوراق قرضه در ۹ فصل مورد بررسی قرار گرفت و در جلد دوم، تلاش شده تا جزئیات بیشتری درباره میانگین صنعتی داوجونز بررسی شود.

آغاز کتاب حاضر فصل دهم است که شاخص «داو» را مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصل یازدهم، «تحلیل نیروی نسبی کالاها»

و در فصل دوازدهم «کالاها و نقش آن در مدیریت سرمایه»

تشریح شده است.

فصل سیزدهم «تحلیل بین بازارها»، به تحلیل بین بازارها و چرخه‌های کسب و کار می‌پردازد و طی آن گام‌های ۶گانه چرخه‌های تجاری را از نظر خوانندگان می‌گذراند.

«داستان برنامه معاملات» عنوان فصل چهاردهم کتاب است و فصل پانزدهم نیز به «پیوندهای بین بازار در بازار ارز» پرداخته است.

فصل شانزدهم نیز با رویکردی نوین به «تحلیل بین بازاری»

اختصاص یافته است. مترجم کتاب، مطالعه آن را به همه فعالان بازارهای مالی داخلی و خارجی توصیه کرده و اظهار داشته است: «گفتارهای این کتاب می‌تواند به عنوان یک راهنما و الگو به منظور تحلیل سهام و آزمون تجربی استفاده شود.

«تحلیل بین بازارها (۲)» توسط نشر چالش (۶۶۴۱۴۶۱۰) با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه چاپ و منتشر شده است.

بازی بزرگان

کتاب «بازی بزرگان» نوشته محمد حسن‌یاری با همت شرکت سرمایه‌گذاری کارآمد تجدید چاپ شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کارآمد هدف این شرکت از این اقدام را انجام وظیفه مهم فرهنگ‌سازی در زمینه سرمایه‌گذاری عنوان کرده است.

علی کارآمد اظهار کرده است: امید است بتوانیم به سهم خود در توسعه اقتصاد ایران بزرگ، از طریق افزایش فرهنگ سرمایه‌گذاری و جذب بیشتر و مفیدتر سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی، نقش خود را به بهترین صورت ایفا کنیم.

وی معتقد است: افراد زیادی هستند که با تلاش زیاد، هوش بالا و تحصیلات عالی نتوانسته‌اند به انتظارات مالی زندگی خود، جامه عمل بپوشانند.

بازی بزرگان در ۴ بخش و ۹ فصل تدوین شده است که بخش‌های آن عبارتند از: یک بسته زندگی، سبد دارایی‌های غیرمالی، سبد دارایی‌های مالی و MLP را به کار گیرید.

«بازی بزرگان» از سوی انتشارات مرز فکر (۲-۸۸۹۵۵۹۱) با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه منتشر شده است.