گروه بورس- شرکت شکر شاهرود در نیمی از سال مالی منتهی به شهریور امسال، ۵۳‌درصد پیش‌بینی فروش خود را محقق کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت فروش سال مالی مزبور را با سرمایه ۲۸‌میلیارد ریال مبلغ ۲۷۳هزار و ۴۴۸میلیون ریال پیش‌بینی کرد که در پایان دوره شش ماهه ۱۴۶‌هزار و ۲۱۸میلیون ریال آن را پوشش داد. «قشکر» همچنین از یک‌هزار و ۲۷۵میلیون ریال سود عملیاتی پیش‌بینی شده برای امسال ۸۶۶میلیون ریال معادل ۶۸‌درصد را به تحقق رساند.

این در حالی است که سود پیش‌بینی شده هر سهم «قشکر» برای سال مزبور ۳۰۱ریال پیش‌بینی شده، اما شرکت در نیمه اول سال، ۹۸ ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشت.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به نیمه اول سال ۸۹ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۲‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۹‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۶‌درصد کاهش و سود خالص ۲۸‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال مالی مزبور مبلغ ۱۴‌هزار و ۱۵۰میلیون ریال (مبلغ ۵۰۵ریال به ازای هر سهم) است که اغلب شامل درآمد حاصل از بخش کشاورزی به مبلغ سه‌هزار و ۸۵۰میلیون ریال و مبلغ ۹هزار میلیون ریال سود حاصل از فروش زمین و ساختمان متعلق به شرکت است. همچنین خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی منتهی به ۳۱شهریور ماه ۸۸ مبلغ ۴هزار و ۷۷۳میلیون ریال است که عمدتا شامل ده‌هزار و ۵۷۳میلیون ریال درآمد حاصل از بخش کشاورزی بوده است. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۸۹ را در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۸۸ مبلغ ۲۵۵ریال و در تاریخ ۷بهمن ماه ۸۸ مبلغ ۲۵۴ریال اعلام کرده است. شرکت در نظر دارد ۹۰‌درصد از سود

هر سهم سال ۸۹ را تقسیم کند.