گروه بورس- نسترن فیروز: روز گذشته بازار فرابورس در حالی اولین روز کاری هفته خود را آغاز کرد که تمامی نمادها در حالت تعادل به کار خود پایان دادند.

در همین حال در معاملات دیروز دو نماد بیمه دی و لیزینگ ایرانیان روز کاری مثبتی را سپری کردند و هر کدام به ترتیب با ۴/۴‌درصد و ۰۷/۲‌درصد رشد قیمت روبه‌رو شدند.
همچنین دو نماد کویرتایر و مرجان کار به ترتیب شاهد 86/4‌درصد و 99/4‌درصد افت قیمت بودند.
از سوی دیگر لیزینگ ایرانیان با حجم معاملاتی ۳‌میلیون و ۹۰۲هزار سهم و ارزش معاملاتی ۷‌میلیارد و ۱۲۱میلیون‌ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد شناخته شد.
همچنین بیمه دی با ارزش معاملاتی 5میلیارد و 708میلیون‌ریال توانست 2‌میلیون و 188هزار و 246سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند.
این در حالی است که «پکویر» با حجم معاملاتی ۱۰‌هزار سهم و ارزش معاملاتی ۱۳میلیون‌ریال به قیمت یک‌هزار و ۳۵۰ریال معامله شد.
از سوی دیگر نماد معاملاتی «کمرجان» روز گذشته بدون کسب ارزش معاملاتی و با حجم معاملاتی 10 سهم روز کاری خود را سپری کرد.
در مجموع حجم کل معاملات بازار OTC روز گذشته به ۶‌میلیون و ۹۹هزار و ۷۷۲سهم و ارزش کل معاملات به ۱۲میلیارد و ۸۴۲میلیون‌ریال رسید.
اولین مجمع «وایران» در فرابورس
از سوی دیگر بنا بر اطلاعیه فرابورس، دیروز نماد معاملاتی شرکت لیزینگ ایرانیان به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ در روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه به منظور تصویب صورت‌های مالی و انتخاب اعضای هیات‌مدیره متوقف شد.
ارزش 6/4میلیاردتومانی معاملات فرابورس
همچنین ارزش سهام فرابورس در هفته گذشته به ۶/۴‌میلیاردتومان رسید. در معاملات هفته گذشته؛ ۱۸میلیون و ۳۲۵هزار سهم در بازار اول و سوم فرابورس به ارزش
46‌میلیارد و920میلیون‌ریال به نام سهامداران جدید تغییر مالکیت داد.
از سوی دیگر در پایان معاملات هفته گذشته
8 میلیون سهم شرکت بیمه دی به ارزش 21میلیارد و 154‌میلیون‌ریال، 17‌هزارو 500سهم شرکت کویر‌تایر به ارزش 25‌میلیون‌ریال، 5میلیون و 303‌هزار سهم شرکت لیزینگ ایرانیان به ارزش 9میلیارد و 940‌میلیون‌ریال در بازار سهام فرابورس دادوستد شد.
همچنین در هفته گذشته در بازار سوم ۵‌میلیون سهام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به ارزش ۱۵‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون‌ریال خرید و فروش شد. از سوی دیگر در هفته گذشته سهام شرکت‌های پتروشیمی پردیس، پتروشیمی زاگرس، حمل‌و‌نقل ریلی نیرو هم معامله شد اما با توجه به اینکه تا پرداخت وجوه، معاملات آنها قطعی نمی‌شود در آمار معاملات این هفته محاسبه نشده است.
در ادامه معاملات 4روز کاری فرابورس، شرکت لیزینگ ایرانیان با 2درصد کاهش نرخ به یک‌هزارو 788‌ریال، بیمه دی با 3/7درصد کاهش به 2هزارو 499ریال، کویر‌تایر با 4/1‌درصد کاهش به یک‌هزارو 419‌ریال و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به نرخ پایانی 3هزارو 160ریال رسید.