گروه بورس- پیش‌بینی سود هر سهم امسال سیمان هگمتان با تغییر سال مالی شرکت کاهش یافت. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان هگمتان درآمد هر سهم سال مالی منتهی به دی ماه امسال را با ۵۰۲میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۰۷ریال پیش‌بینی کرده است.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده در پنجم خرداد ماه، پایان سال مالی سیمان هگمتان از پایان اسفند ماه به پایان دی ماه تغییر یافت و مقرر شد اولین دوره مالی جدید شرکت به صورت ۱۰ماهه، از ابتدای فروردین ماه ۸۹ آغاز و ۳۰ دی ماه ۸۹ به پایان برسد. بر این اساس مقایسه پیش‌بینی عملکرد دوره مالی ۱۰ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال با عملکرد واقعی سال مالی ۸۸ مناسب نیست.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ماه ۸۹ را در اطلاعات قبلی مبلغ ۴۶۸ریال اعلام کرده بود که با توجه به تغییر سال مالی شرکت اقدام به تعدیل پیش‌بینی مزبور به مبلغ ۴۰۷ریال کرده است.

این در حالی است که سیمان هگمتان دلیل کاهش ۲۲‌درصدی فروش امسال را ۱۰ ماهه بودن، بودجه امسال عنوان کرده است. از سوی دیگر ۱۰ ماهه بودن بودجه، عدم پیش‌بینی هزینه حمل کلینکر فروخته شده و نزولی بودن هزینه مالی تسهیلات بلندمدت از عوامل کاهش ۵۳‌درصدی هزینه‌های عمومی، افزایش ۹۰‌درصدی درآمدهای عملیاتی و کاهش ۲۱‌درصدی هزینه‌های مالی اعلام شده است.