فرید هلالات- قیمت سهام شرکت حفاری شمال در محدوده 314‌تومان با مقاومت مواجه شده و در نهایت قیمت به سبب تشکیل قله قیمت، افت تا قیمت فعلی بازار را تجربه کرده است.

بازار سهام شرکت در قالب کانال صعودی در نوسان است. این احتمال وجود دارد که در محدوده ۲۳۲ - ۲۳۰‌تومان قیمت به سبب بر خورد به کف کانال قیمت با حمایت مناسبی همراه‌ شود. این در حالی است که خرید‌های با حجم مناسب در طی معاملات اخیر نیز می‌تواند به حمایت هیجانی‌تر در محدوده ۲۳۰‌تومان منجر‌ شود.
محدوده 230‌تومان به سبب قرار داشتن در محدوده خط میانه چنگال اندروز و 4/85‌درصد تصحیح فیبوناچی از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر قرار داشتن 100‌درصد بسط فیبوناچی در محدوده 229‌تومان بر ماهیت حمایتی 230‌تومان می‌افزاید.
نکته مهم دیگر تشکیل کندل چکش وارونه در طی معاملات دیروز است که نشانه ای از افت پتانسیل در جبهه فروشندگی است.
‌گرچه اسیلاتور شاخص قدرت نسبی در محدوده زیر 30 قرار دارد اما هنوز سیگنال واگرایی در این اسیلاتور یا میانگین متحرک دریافت نشده است و بنابراین نمی‌توان محدوده 230‌تومان را کف قطعی قیمت تصور کرد، اما وجود تراکم بالایی از حمایت‌ها در محدوده 230‌تومان می‌تواند با احتمال بالایی به تشکیل پیووت حفره قیمت (کف بازار) و موج صعودی منجر شود.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.