گروه بورس- مدیر کل اداره نظارت بر وام‌ها و تسهیلات خارجی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی از اجرایی شدن پروژه بهسازی شهری و اصلاحات بخش مسکن برای اولین بار در کشور و همچنین‌ایجاد بانک اطلاعات مسکن و زمین خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، «کریم اصغرنژاد» افزود: پروژه بهسازی شهری و اصلاحات بخش مسکن با مشارکت بانک جهانی و وزارت مسکن مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

وی اهداف این پروژه را ایجاد یک رویکرد منسجم جهت بهسازی اسکان غیررسمی، اصلاحات در بخش مسکن و استقرار سیستم‌ها و چارچوب‌های لازم و ظرفیت‌های انسانی و سازمانی مورد نیاز دانست و افزود: بهبود شرایط زندگی در حاشیه شهرهای ۵ مرکز استان(زاهدان، بندر عباس، کرمانشاه، سنندج، تبریز) از سایر اهداف این پروژه هستند.

«اصغر نژاد» در ادامه خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین دستاوردهای اجرایی این پروژه مشخص شدن عدد و رقم یارانه در بخش مسکن برای اولین بار در ایران و ایجاد بانک اطلاعاتی مسکن و زمین است.

به گفته وی، برای دستیابی ۱۰۰‌درصدی‌به هدف‌های از پیش تعیین شده پروژه، برنامه‌های‌ جامعی تدوین‌ شده است که با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی هر چه سریع‌تر اهداف از پیش تعیین شده محقق خواهد شد.

یادآور می‌شود از جمله وظایف اداره کل نظارت بر وام‌ها و تسهیلات خارجی سازمان سرمایه‌گذاری مراقبت و نظارت در حسن اجرای قراردادهای منعقده مربوط به اعطا یا دریافت تسهیلات مالی یا اعتباری از خارج و بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به مشکلات حین اجرای

موافقتنامه‌ها است.