فرید هلالات
قیمت سهام شرکت مخابرات ایران پس از برخورد به مقاومت ۸/۱۶۱ درصد فیبوناچی با تشکیل کندل برگشتی مرد آویزان به محدوده قله رسیده و معاملات سنگینی را در این محدوده رقم زده است.

افت قیمت در قالب بازگشایی پس از مجمع تقسیم سود با حمایت در محدوده 188 تومان معادل 100 درصد بسط فیبوناچی، 8/61 درصد تصحیح فیبوناچی و خط میانه چنگال اندروز همرا بوده است.
نوسانات آتی قیمت می‌تواند به بسته شدن شکاف قیمت منجر شود. با توجه به اینکه موج نزولی اخیر ۸/۶۱ درصد از موج صعودی قبلی است، موج جاری نیز می‌تواند ۸/۶۱ درصد از موج قبل از خود باشد؛ چراکه بازار به Range بودن تمایل دارد. در راه رشد احتمالی قیمت مقاومت‌های پیش روی سهام شرکت عبارتند از:
206 - 200 تومان در محدوده 2/38 درصد تصحیح فیبوناچی، 6/23 درصد بسط فیبوناچی، میانگین متحرک 20 روزه و 2/38 درصد فیبوناچی از کانال بالایی چنگال اندروز.
۲۱۷ تومان در محدوده ۸/۶۱ درصد تصحیح فیبوناچی، ۲/۳۸ درصد بسط فیبوناچی، ۸/۶۱ درصد کانال فیبوناچی و مقاومت بالایی شکاف قیمت.
در محدوده 217 تومان ممکن است عرضه‌های سنگینی رخ دهد که بسته به شرایط بازار می‌تواند افت مجدد به محدوده فعلی قیمت را در پی داشته باشد، اما شکسته شدن 226 تومان و در پس آن 235 تومان رو به بالا سیگنال خوبی در جهت احتمال رشد بیشتر قیمت تا 265 تومان محسوب می‌شود.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه «دنیای اقتصاد» نیست.