گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته شرایط متعادلی را پشت سرگذاشت. روز گذشته معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را آغاز کردند که در تحولات سیاسی برخی از اتفاقات در منطقه خاورمیانه سبب شده است نگرانی در مورد روند آتی اتفاقات بروز کند.

در تحولات موثر بر بازار دیروز البته باید توجه ویژه‌ای به مساله بازار های جهانی داشت که به‌رغم ضعف کلی، نشانه‌هایی از بهبود در بازار نفت و بازگشت قیمتی این محصول وجود داشت. کارشناسان بازار معتقدند در صورت بهبود شرایط بازار جهانی، بخش عمده‌ای از شرکت‌های وابسته در بورس فرصت بازگشت قیمتی را شاهد خواهند بود.

در بازار دیروز، معامله‌گران در‌گروه پیمانکاری شاهد جمع آوری صف فروش صنعتی دریایی ایران بودند.

در این ‌گروه همچنان دو نماد حفاری شمال و آذراب دیروز شاهد تداوم صف فروش بودند. در نماد حفاری شمال روز گذشته خبرهای تکمیلی در مورد تبعات بروز حادثه برای دکل حفاری این شرکت منتشر شد که بیان‌کننده احتمال کاهش ۱۳ریال از سود این شرکت است. در همین حال تبعات این حادثه میان کارفرما و شرکت حفاری شمال نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

در‌گروه خودرویی، دیروز ایران خودرو و سایپا شرایط بهتری را شاهد بودند که ایران خودرو تا صف خرید نیز به پیش رفت. در رابطه با این‌گروه سایت دولت روز گذشته در خبری از تایید معامله خرید سرمایه‌گذاری رنا توسط سرمایه‌گذاری‌های سمند و سایپا خبر داد. در ‌گروه معدنی، دیروز برگزاری مجمع عادی و فوق‌العاده شرکت چادرملو موجب شد تا در کنار نتایج مجمع، خبرهایی در مورد شرکت‌های سنگ‌آهنی و فولادی منتشر شود که این امر خبرهایی از جمله احتمال رشد سود فولاد مبارکه را در بر داشت.

در مجموع بازار دیروز بازار متعادلی بود که به افت ۴۹ واحدی شاخص منجر شد. ارزش معاملات نیز با توجه به انتقال سهام عدالت به ۱۵۳میلیارد‌تومان منجر شد.