گروه بورس- نسترن فیروز: روز گذشته بازار فرابورس در دومین روز رقابت، شاهد معامله بلوک سپرده‌گذاری مرکزی بود.

بر این اساس در ابتدای ساعت معاملات دیروز سه شرکت کارگزاری که از سازمان بورس و اوراق بهادار برای انجام این معامله مجوز‌گرفته بودند، وارد رقابت شدند
که در نهایت کارگزاری حافظ این بلوک 5میلیون سهمی را به ارزش 15میلیارد و 690‌میلیون‌ریال برای مشتری خود خریداری کرد.
همچنین در معاملات دیروز هر سه نماد لیزینگ ایرانیان، بیمه دی و کویرتایر روز منفی را سپری کردند.
این در حالی است که لیزینگ ایرانیان 5‌صدم‌درصد، بیمه دی 41/1‌درصد و کویرتایر 82/2درصد کاهش قیمت را تجربه کردند و به کار خود پایان دادند.
همچنین لیزینگ ایرانیان با حجم معاملات ۵میلیون و ۶۱۵هزار سهم و ارزش معاملاتی ۱۰میلیارد و ۲۲۱میلیون‌ریال جایگاه نخست جدول فرابورس را به خود اختصاص داد.
از سوی دیگر «ودی» با ارزش معاملاتی یک‌میلیارد و 365میلیون‌ریال توانست 574هزار و 411سهم از حجم بازار را از آن خود کند.
همچنین نماد معاملاتی «پکویر» با حجم معاملاتی معادل ۱۵‌هزار و ۱۰۰سهم به ارزش ۲۲میلیون‌ریال رسید.
در مجموع روز گذشته حجم کل بازار OTC به 6میلیون و 204هزار و 311سهم و ارزش کل به 11میلیارد و 608میلیون‌ریال رسید.
بلوک دوم سپرده‌‌گذاری در راه است
همچنین شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه «عرضه بلوک دوم سهام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی» و شرایط این واگذاری را اعلام کرد. در توضیح شرایط عرضه آمده است:‌ «بلوک دوم سهام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام)، به تعداد 5میلیون سهم معادل 5‌درصد از سهام شرکت، به صورت نقد و یکجا به قیمت پایه هر سهم 2720ریال در نماد «سپرده 4» از طریق بازار سوم فرابورس ایران روز یکشنبه 16 خرداد ماه 89 عرضه خواهد شد.»
از طرفی «متقاضیان باید تعداد و‌درصد مورد نظر برای خرید را تا ساعت ۱۲:۰۰ روز سه‌شنبه مورخ ۱۱ خرداد ماه از طریق کارگزار به اداره امور بورس‌ها و بازارهای سبا (سازمان بورس و اوراق بهادار) ارسال دارند.»
متقاضیانی که برای بلوک اول از اداره مذکور موافقت کتبی دریافت کرده‌اند، در این مرحله نیز به موافقت کتبی اداره یاد شده نیاز دارند. همچنین، کارگزاران باید قبل از ورود سفارش خرید به سامانه معاملات، از موافقت کتبی اداره مذکور اطمینان حاصل کنند.