گروه بورس- نسترن فیروز: روز گذشته بازار فرابورس اولین روز خرداد ماه را در حالی سپری کرد که تمامی نمادها در حالت تعادل به کار خود پایان دادند.

در همین حال در معاملات دیروز دو نماد کویرتایر و لیزینگ ایرانیان با افت قیمت روبه‌رو شدند.
این در حالی است که بیمه دی در معاملات روز گذشته رشد 1/1درصدی قیمت را تجربه کرد. همچنین کویرتایر 6دهم‌درصد و لیزینگ ایرانیان 84/2درصد افت قیمت را تجربه کردند.
از سوی دیگر نماد معاملاتی «ودی» با حجم معاملاتی ۲۷۳هزار و ۸۰۰سهم و ارزش ۵۵۵میلیون‌ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد شناخته شد. همچنین «پکویر» با ارزشی معادل ۴‌میلیون‌ریال توانست ۳‌هزار و ۵۰سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند.
این در حالی است که لیزینگ ایرانیان با حجم معاملات 130هزار و 672سهم به ارزش 232میلیون‌ریال رسید.
در پایان این روز کاری حجم کل بازار OTC به ۴۰۷هزار و ۵۲۲سهم و ارزش کل ۷۹۱میلیون‌ریال رسید.
برگزاری همایش راهکارهای جذب سرمایه در شرایط رکود اقتصادی
از سوی دیگر همایش راهکارهای جذب سرمایه در شرایط رکود اقتصادی با نگاهی به فرابورس با همکاری شرکت فرابورس ایران، به عنوان اولین همایش استانی فرابورس هفته آینده در اصفهان برگزار می‌شود.
مهندس برنا برخوردار، دبیر «همایش راهکارهای جذب سرمایه در شرایط رکود اقتصادی با نگاهی به فرابورس» با بیان اینکه این همایش چهارشنبه هفته آینده در محل سال همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با تعامل مثبت به عمل آمده بین سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، شرکت فرابورس ایران، اتاق بازرگانی استان اصفهان و سازمان صنایع و معادن استان اصفهان و روزنامه «دنیای اقتصاد» این همایش با حضور بیش از 300 نفر از صاحبان صنایع استان و با مدیریت شرکت بهینه سازان بازار ایرانیان برگزار خواهد شد.
عضو هیات‌مدیره شرکت بهینه سازان بازار ایرانیان با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی کشور محسوب شده و ‌هزاران واحد صنعتی در آن فعال است، خاطرنشان کرد: همایشی که هفته آینده در اصفهان برگزار می‌شود اولین همایش استانی آشنایی صنایع کشور با فرابورس خواهد بود که ضمن آشنا شدن مدیران صنایع با مزایای ورود به فرابورس، سخنرانان مدعو به راهکارهای جذب سرمایه در شرایط رکودی نیز خواهند پرداخت.
مهندس برخوردار از جمله مهم‌ترین مزایای ورود واحدهای صنعتی به فرابورس را دست یافتن به منابع جدید برای تامین مالی واحدهای تحت پوشش، استفاده از معافیت‌های مالی، امکان افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار، مطرح شدن واحدها در بین رسانه‌ها و امکان تبلیغات وسیع‌تر و... بیان کرد و افزود: با رایزنی‌های صورت‌گرفته، استان اصفهان از جمله پتانسیل‌های اصلی برای ورود شرکت‌های جدید به بورس است که امید می‌رود با برگزاری این همایش و آشنایی هر چه بیشتر صاحبان صنایع، شرکت‌های بیشتری از این استان در بازار سرمایه کشور حضور داشته باشند.
دبیر این همایش همچنین از حضور مدیران و مسوولان ارشد بازار سرمایه، سازمان بورس، شرکت فرابورس، اتاق بازرگانی استان و سازمان صنایع و معادن استان و اساتید دانشگاه به عنوان سخنرانان این همایش یاد کرد و گفت: در جنب این همایش نیز نمایشگاهی به منظور آشنایی مدیران صنایع استان با شرکت‌های فعال در عرصه بازار سرمایه برگزار خواهد شد.
انتشار اطلاعات 8 شرکت دولتی قابل عرضه در بازار سوم
همچنین اطلاعات ۸ شرکت دولتی که از روز ۱۶ خرداد در بازار سوم فرابورس از سوی سازمان خصوصی‌سازی عرضه می‌شوند، منتشر شد.
اطلاعات شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی پردیس، ‌گروه هتل‌های هما(سهامی خاص)، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سهامی عام)، حمل و نقل ریلی نیرو، فولاد ریل جنوب، سمند ریل و گسترش صنایع پایین دستی پتروشیمی که از روز 16 تا 23 خرداد در بازار سوم فرابورس عرضه می‌شوند بر روی سایت فرابورس قسمت اطلاعات عرضه، فهرست عرضه، اطلاعات اوراق در حال عرضه قرار‌گرفت.