گروه بورس- پلی‌اکریل ایران سه ماهه ۷۰‌درصد زیان هر سهم امسال را پوشش داد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، پلی‌اکریل زیان هر سهم سال مالی منتهی به آذر ماه امسال را مبلغ ۳۳ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان اسفند ماه برای هر سهم مبلغ ۲۳ریال زیان محقق کرده است. این در حالی است که درآمد حاصل از فروش سه ماهه نخست امسال پلی‌اکریل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲۸‌درصد افزایش نشان می‌دهد. پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به آذر ماه «شپلی» نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۹۶‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸۰‌درصد افزایش، سود (زیان) عملیاتی مبلغ ۳۳۱میلیارد و ۸۱۳میلیون ریال افزایش و زیان خالص ۹۶‌درصد کاهش نشان می‌دهد که دلایل تغییر ارائه نشده است.

شرکت اعلام کرده است که طرح تولید جی‌اف را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۷‌میلیارد و ۶۲۴میلیون ریال در دستور کار دارد که تاکنون مبلغ ۳۸میلیارد و ۱۴۱میلیون ریال هزینه بابت طرح مذکور انجام شده است. مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی ۸۸، زیان انباشته شرکت در تاریخ ترازنامه (به ازای هر سهم مبلغ دوهزار و ۳۳۲ریال) است، بنابراین شرکت مشمول ماده ۱۴۱اصلاحیه قانون تجارت می‌باشد.

از سوی دیگر خالص درآمدهای متفرقه پلی‌اکریل سال ۸۹ به مبلغ ۳۴‌میلیارد و ۸۴۴میلیون ریال (به ازای هر سهم ۷۱ریال) عمدتا ناشی از سود سپرده‌های بانکی است.