فارس- مدیر بازار شرکت بورس از فروش ۱۵۸میلیون سهم فولادمبارکه به قیمت هر سهم ۲۵۰‌تومان و رقابت ۴‌گروه در سومین عرضه بلوک ۵‌درصدی بانک تجارت خبر داد. علی صحرایی اظهار داشت: ۱۵۸میلیون سهم فولاد مبارکه معادل یک‌درصد از کل سهام این شرکت که توسط سبد اختصاصی آستان قدس رضوی عرضه شده بود، بدون رقابت و به همان قیمت پایه هر سهم ۲۵۰‌تومان و به ارزش ۵/۳۹‌میلیارد‌تومان دادوستد شد.

وی درباره عرضه ۵۲۱‌میلیون و ۸۶۹‌هزار و ۲۰۰ سهم بانک تجارت که توسط سازمان خصوصی‌سازی به قیمت تابلوی بورس به اضافه ۳۰‌درصد به شرط آنکه از مبلغ‌ هزار و ۸۷۵‌ریال کمتر نباشد، عرضه شده بود نیز گفت: این بلوک ۵‌درصدی بانک تجارت با تقاضا و رقابت ۴‌گروه مواجه شد و در پایان ساعت معاملات نرخ هر سهم آن به ۲‌هزار و ۴۵۳‌ریال بالغ شد تا ادامه رقابت خریداران به روز شنبه

موکول شود.

این عرضه به صورت ۲۵‌درصد نقد و باقی اقساط سه ساله بوده و خریدار یا خریداران باید ظرف ۲۰ روز کاری نسبت به پرداخت وجه نقد معامله و ارائه اسناد تضمینی در معاملات اقساطی اقدام کنند.

بانک تجارت ۲۹ اردیبهشت سال گذشته به قیمت هر سهم ۱۲۰تومان کشف قیمت و وارد بورس شد. در ۲۷تیر ماه ۸۸ بلوک اول و ۵‌درصدی سهام آن توسط شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به قیمت هر سهم ۱۷۳۲ریال و به ارزش تقریبی ۸۷میلیارد تومان توسط «شستا» خریداری شد.

سازمان خصوصی‌سازی بلوک ۵‌درصد بانک تجارت را نیز ۱۰اسفند سال گذشته به قیمت پایه هر سهم ۱۴۵تومان و به صورت ۲۰‌درصد نقد و ۸۰ درصد اقساط عرضه کرد که بعد از رقابت چند گروه متقاضی در سه روز کاری، در نهایت ۵۲۱میلیون و ۸۶۹هزار و ۲۰۰ سهم این بانک به قیمت هر سهم ۲۱۱تومان و به ارزش ۱۱۰میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاری ملی و شرکت بین‌المللی عمران رضوی معامله

شده است.

همچنین در جریان معاملات دیروز بازار سهام بیش از ۲۰‌میلیون سهم لنت ترمز ایران به همان قیمت پایه هر سهم ۵۰۰‌تومان و بدون رقابت به فروش رسید.

ارزش این بلوک ۱۶/۹درصدی «خلنت» که به صورت یکجا و نقد توسط کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران راهی میز فروش شده بود، بیش از ده‌میلیارد‌تومان برآورد شد. با این اوصاف سرمایه ملی ایران از ترکیب سهامداری لنت ترمز ایران خارج شد.