گروه بورس- شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان در نیمه اول سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۹ توانست ۲۳‌درصد پیش‌بین فروش خود را محقق کند. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت درآمد حاصل از فروش سال مزبور را یک‌هزار و ۳۹۶میلیارد و ۸۶۸میلیون‌ریال پیش‌بینی کرده است که طی نیمی از سال توانست ۳۲۸میلیارد و ۲۷میلیون‌ریال آن را کنار بگذارد.

پیش‌بینی فروش امسال شرکت در مقایسه با سال مالی قبل کاهش ۳۰‌درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال ۸۹ را با ۲‌درصد افزایش نسبت به سال قبل ۷۰۰ریال اعلام کرد. این شرکت در نیمه اول سال ۷‌درصد این پیش‌بینی را محقق کرد.

«ثاخت» پیش‌بینی سود ناخالص امسال را ۶۶۱میلیارد و ۳۴۶میلیون‌ریال پیش‌بینی کرده که طی نیمی از سال با کسب ۱۲۶میلیارد و ۳۲۱میلیون‌ریال توانست ۱۹‌درصد این پیش‌بینی را به تحقق برساند.

همچنین سود عملیاتی این شرکت با ۳۱‌درصد کاهش نسبت به سال قبل ۶۲۵میلیارد و ۵۹۳میلیون‌ریال پیش‌بینی شد که طی ۶ ماه ۱۱۳میلیارد و ۸۱۶میلیون‌ریال آن معادل ۱۸درصد پوشش داده شد.

بنابراین گزارش شرکت در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۸۸ اعلام کرده بود که بر اساس سند استراتژیک اهداف ۵‌ساله شرکت، طرح افزایش سرمایه به مبلغ ۵۰۰میلیاردریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.

بین‌المللی توسعه ساختمان پیش‌بینی سود تلفیقی هر سهم سال ۸۹ را در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۸۱۷ریال اعلام کرده است.

با توجه به برآورد خاتمه رکود بازار مسکن در شش ماهه اول سال ۱۳۸۹ برآوردها نشان می‌دهد که پیش‌بینی درآمد هر سهم در شش ماهه دوم سال مالی محقق شود. همچنین با توجه به اینکه شناسایی درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به روش بهای تمام شده انجام می‌پذیرد.

بنابراین مبلغ ۱۱۱میلیارد و ۲۱میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ در شرکت‌های تابعه صرفا در صورت‌های مالی تلفیقی افشا می‌شود.