فارس- مدیرعامل شرکت آذرآب (سهامی عام) از تبدیل شدن زیان ۳۳۴‌ریالی هر سهم این شرکت به سود خبر داد. غلامرضا بهمنش از نهایی شدن قرارداد سرمایه‌گذاری برای تاسیس یک کارخانه سیمان در بلاروس با ظرفیت یک‌میلیون تن در سال خبر داد.

وی درباره حجم سرمایه‌گذاری انجام شده و حاشیه سود این قرارداد پاسخ داد: حجم این سرمایه‌گذاری ۱۸۵‌میلیون یورو (معادل ۲۶۰‌میلیون‌دلار) است، هر چند محاسبات مربوط به حاشیه سود آن هنوز نهایی نشده، اما به طور قطع سود مناسبی به دست خواهد آمد.

مدیرعامل آذرآب تاکید کرد:با توجه به بلندمدت بودن این پروژه، سهامداران باید از دیدگاه بلندمدت برخوردار باشند، البته سازمان بورس هنوز اطلاعاتی در این مورد درخواست نکرده و در صورت درخواست، همه موارد و اطلاعات ارائه خواهد شد.

مدیرعامل آذرآب در خصوص زیان سال گذشته این شرکت توضیح داد: برای اولین بار در چند سال اخیر زیان ۳۳۴‌ریالی هر سهم سال مالی ۸۸ شرکت حذف و به سود تبدیل شد. از طرف دیگر بدهی‌های شرکت طی مذاکراتی با بانک‌ها استمهال شده است. بهمنش ادامه داد: با توجه به اینکه سود به دست آمده اندک است و شرکت برای توسعه فعالیت‌های خود به نقدینگی نیاز دارد، از سهامداران می‌خواهیم در مجمع سالانه سودی تقسیم نشود.