مهر- نایب رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران از پرداخت قسط اول خرید سهام شرکت مخابرات ایران توسط کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین خبر داد و گفت: اولین قسط خریداران ۵۱‌درصد سهام مخابرات به مبلغ ۴۹۲‌میلیارد‌تومان به حساب دولت واریز شد. سید مصطفی سیدهاشمی با بیان اینکه کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین به عنوان خریدار ۵۰‌درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران ۲۰‌درصد مبلغ قرارداد را که مبلغ‌هزار و ۵۹۰‌میلیارد‌تومان بود نقدا به دولت پرداخت کرده است، گفت: طبق قرارداد منعقده این شرکت باید هر ۶ ماه یک بار مبلغ ۴۹۲‌میلیارد‌تومان را به حساب دولت واریز کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت این قسط در ماههای اردیبهشت و آبان و طی هشت سال انجام خواهد‌گرفت، تاکید کرد: قسط اول خرید سهام مخابرات روز ۱۹ اردیبهشت ماه و طبق تاریخ چک صادره پرداخت شد.

سید هاشمی در مورد اطلاعیه سازمان بورس و اعتراض نماینده دولت به تقسیم سود سال ۸۸ شرکت مخابرات که در مجمع عمومی این شرکت به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال در نظر ‌گرفته شد، گفت: بالاترین مقام تصمیم‌گیری برای شرکت های دولتی، مجمع عمومی صاحبان سهام است و به همین دلیل مجمع برای تقسیم سود، تصمیم خود را ‌گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران مدارک لازم در این زمینه را در اختیار بورس قرار خواهد داد، افزود: توزیع سود سال ۸۸ سهامداران شرکت مخابرات ایران انجام شده و صاحبان سهام از روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه می توانند با مراجعه به بانک ملی، سود خود را دریافت کنند.